Blok.. wie weet hoe maken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Blok.. wie weet hoe maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 13:29

Hallo,

Over een aantal weken ga ik een demo geven over clickertraining en vrijheidsdressuur.
Ik ga dan ook het blok gebruiken. Menno kan er al op staan en vind het helemaal geweldig. Wel heeft hij nog hulp nodig, als hij bijv. ze voet verkeerd neerzet zeg ik 'Nee, terug' en dan stapt hij terug en probeert het nog eens. Zodra zijn voet goed staat zeg ik 'Ja kom' en dan zet hij z'n andere been ook neer.

Dit gaat super maar met de demo is het de bedoeling dat ik er ook OP zit en dan mist hij de aanwijzingen van voren en van zijn rug kan ik het niet goed zien.
Ik wil absoluut geen risico lopen dat hij iets breekt/verstuikt of het vertrouwen in het blok kwijtraakt!

Ik heb aan m'n oom (die een bouwbedrijf heeft) gevraagd of hij een blok wou maken.
de maten moeten ongeveer zijn: 1 meter breed zodat hij zijn voeten goed in het midden neer kan zetten. een halve meter in de lengte zodat ze er niet snel overheen schieten en ongeveer 40 cm groot.

Nu weet ik niet welke 'vorm' het precies moet hebben.

Hebben jullie misschien een idee hoe.. Uhm.. hoe mijn oom een goed blok kan bouwen?
Hebben jullie afmetingen en foto's? GRAAG! :D

Alvast bedankt! ;)

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 15:14

Het veiligste zou een betonnen blok zijn met een slipvloertje, maar zie dat maar mee te sleuren! :oo

Ik denk dat een vierkant blok van hout (liefst uit een stuk, maar dat is héél moeilijk te vinden) het beste alternatief zal zijn. Neem in iedergeval een harde houtsoort en maak het blok niet te hoog. Veiligheid boven alles! :j

Wat ook handig kan zijn voor iets meer balans, is om wat extra ruimte om het blok heen te laten. Daarna de randen schuin naar buiten toe af te snijden. Dat maakt het weer wat moeilijker om om te vallen.

Ik heb een keer meegemaakt dat mijn blok omviel, brr.. Het was dat ik zo'n braaf paard heb, maar bij een heethoofd was dit zeker fout afgelopen.

Ik lees graag mee, ben benieuwd naar de reacties!

Captain

Re: Blok.. wie weet hoe maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 15:18

Jaa precies, veiligheid boven alles daarom wil ik ook dat hij zo breed is! Dan kan hij goed zien waar hij z'n voeten neerzet. 40cm is volgens mij ook de hoogte van het blok dat hij nu heeft dus dat is wel goed. Anders kunnen we er ook altijd nog een stuk vanaf halen.

Dat omvallen heb ik ook weleens gehad ja. Dan hou je toch echt je hart vast dat hij daarna nog op 4 benen kan staan! o.O

Hoop echt dat er goede tips uitkomen!

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 19:11

Ik heb een blok waarvan de bovenkant 40x40 cm is, hoogte 30 cm en de onderkant 50x50 cm.
Afbeelding

een maatje groter wordt dan 50x50, 40 hoog en 60x60 onderkant.

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 19:48

Hoe heb je dat gemaakt? Gespijkerd, gelijmd, geschroeft? Is het hol? :)

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 20:20

Geschroefd en gelijmd, onderkant is open.

Captain

Re: Blok.. wie weet hoe maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 21:15

Bedankt Gillian! :d

Ik zal het even naar m'n oom sturen

SUPER! :D