Longeren met dubbele lijnen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

minouesmee

Longeren met dubbele lijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 20:27

Hoi,
Het normaale longeren komt me nu wel een beetje me neus uit. Ik wou is dubbele lijnen proberen maar weet niet zo heel goed hoe het moet :P. Wie wil mij wat tips geven ? Ik heb een longeersingel en 2 longertouwen dat is denk ik wat ik nodig heb.

Tips zijn van harte welkom :D
Laatst bijgewerkt door Vie op 02-07-09 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

minouesmee

Re: Longeren met dubbele lijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 08:54

Niemand?

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 08:56

Jawel, even het boekje van Lammert Haanstra op de kop tikken. Daar staat alles in over dit onderwerp......

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 09:04

Het lijkt mij verstandig als je er iemand met ervaring bij vraagt de eerste paar keer. Goed longeren met deubbele lijnen is niet zo heel erg moeilijk (als je goed kunt longeren) maar je moet het wel allemaal even onder de knie krijgen. Dan is het reuze handig om even hulp te hebben die je kan vertellen hoe je de lijnen het beste vast kunt houden en kleine probleempjes in de communicatie met het paard op kunt lossen.

xmaureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 09:07

ik ga mee met malenka. als je met dubbele lijnen wilt longeren moet je het eerst wel goed leren. ik doe het zelf ook wel eens met mijn verzorgpony, maar de eigenaresse heeft een curcus "longeren met dubbele lijnen" met hem gedaan. daarom kent hij het dus allemaal. misschien kun je ook iemand zoeken die er ervaring mee heeft en het dan uitproberen. succes ermee!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 21:51

Hier is recent nog een topic over geopend: [GVL] Longeren met dubbele lijnen . Aangezien het geen zin heeft om twee topics te laten lopen over het zelfde onderwerp, plaats ik hier een slotje. Tips en uitleg kunnen in het andere topic gegeven worden.