Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

, zou daar (wederom net als b485) ook goed bij stilstaan...
Houdt verder ook rekening met de leidsels; te lage bok betekent leidsels die op de rug en kont van het paard rusten, en dat is behalve niet fijn ook een soort 'verstoring' in de lijn van de hand v/d menner, via de leidsels, naar de ponymond. Als je slim bent zorg je dus dat als je op de bok zit, je iets over de pony heen kan kijken en als je de leidsels aanneemt op de juiste houding, de leidsels in iedergeval vrij liggen van de rug en kont van het paard
shennie schreef:@:JoyCiej007: Wie is diegene die zelf zo'n kar heeft gemaakt?

. Mechelfan schreef:hier hebben we jarenlang gereden met een omgebouwde lelijke eend. Ging prima. Toen we eindelijk (na 12 jaar) een marathonwagen konden kopen, moest ik hier erg aan wennen. Mijn eigen oude eendje deed het toch het best.
je moet wel zorgen dat het echt veilig is, degelijk in elkaar gezet en let bij een shet idd. goed op het gewicht.
wij hadden schokbrekers onder de kar, later heeft mijn vader nog een soort sulky gebouwd met bladveren. Dit vond ik erg stuiteren.
Sannessep schreef:@ Mechelfan: Ik wilde eerst ook schokbrekers gebruiken, maar hoe bevestig je die onder de koets? En wat voor schokbrekers hebben jullie gebruikt? Van een crossmotor of iets dergelijks?
Zou ik daar ook een foto van mogen zien?