Fjord Bon aan de Longe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bon_Bon

Fjord Bon aan de Longe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 20:18

Hoi allen....

Hier paar foto's en kort filmpje van Bon aan de Longe, Bon is 4 jarig fjordje lekker eigenwijs.
Dit is de 2e keer dat ik met 1 bijzet longeer, ze liep nogal sterren te kijken en zo houdt ze haar hoofd toch iets lager.
De bedoeling is dat er over een tijdje een pessoateugel komt en dan word me ook uitgelegd hoe ik die moet gebruiken(zie Bon en mezelf al in al die touwtjes gewikkeld liggen :P ).

Tips zijn altijd welkom, maar beetje vriendelijk gebracht worden mag altijd :) , iedereen maakt fouten ik ook niets fijners dan er op een normale manier op gewezen worden..

De foto's staan niet op volgorde, sowieso moeten ik en Bon ong. kilometertje lopen naar de bak dus dat 'instappen' zit wel snor, en heeft ze eerst zonder bijzet ff lekker dr benen mogen strekken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En Natuurlijk ff kleuteren door de plassen :P en relaxed uitsukkelen..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Benthe

Re: Fjord Bon aan de Longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:59

Zo, Bonny kan lekker lopen zeg! Grappig hoe je dit vastgemaakt hebt, je hebt een longeerstukje aan het bit en dan bijzet naar onderen vast gemaakt tussen de benen? En je longeerlijn naar de zijkant aan de singel?
Nog nooit geprobeert, maar het werkt wel blijkbaar! Hij jakkert wel lekker op de voorhand, probeer die er wat onder te krijgen :)

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 11:41

Vind je het een aparte manier? :)
Nooit zo over nagedacht eigenlijk haha

Bijzet zit inderdaad tussen haar benen door van singel naar longeerstukje, dit om ervoor te zorgen dat ze geen sterren gaat kijken maar zit ook niet te strak (naar mijn mening dan he)
En longeertouw doe ik zo om ervoor te zorgen dat ze niet naar buiten zit te staren :p
Ze is jong en heeft het concentratie vermogen van n ffruitvlieg (lijkt op mij geloof ik :P )
En op deze manier is ze wat meer naar binnen gericht..

Maar dat je dat allemaal zo ziet op de foto's :P

En dr achterhand meer gebruiken is inderdaad geen overbodige luxe, tips om dat beter voor elkaar te krijgen zijn altijd welkom!!

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 11:44

Ik longeer ook vaak met mijn lijn zo hoor!
Ik vind het ook fijner werken, zo kun je ze evt. bijstellen en ook gewoon lekker laten lopen.
Ik zou je pony proberen echt constant in het zelfde tempo te houden, soms krijgt die het op bijv. het filmpje toch nog voorelkaar om rustiger te lopen. En dan valt die meteen uitelkaar.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 12:07

Oke thnx, probeer dat ook alleen had ik maar 1 hand vrij :P
EN daar maakt ze gretig misbruik van haha, baasje stond te klungelen met en longeerlijn en longeerzweep in 1 hand en emt de andere proberen camera stil te houden :P