Leuk Grondwerk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sabinee__

Leuk Grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 21:33

Mocht er al een topic op zijn ; Mijn excuus ! & ook als het verkeerd staat ; Sorry!

Maarrr .. Ik vind het ter afwisseling wel eens leuk om wat grondwerk te gaan doen :D .
Met mijn verzorgkerel van 19 zal er wel niet veel meer te leren zijn,
maar daarintegen zullen er wel veel dingen zijn die hij misschien langere tijd niet gedaan heeft :) .

Nu ging ik een beetje op internet zoeken, + bokt wiki, maar daar staan nou niet echt ..
Hoe zeg je dat ? Gewoon to the point oefeningen .. Zonder een heeeel verhaal er om heen .

Dus ik vroeg me af, wat is nou leuk om te doen :D ?
Ik heb geen geld / tijd / de mogelijkheden voor DVD's, clinics etc . :)
Gewoon dingen die ik in onze bak, weide of bos kan doen .. Ben natuurlijk wel in het bezit
van halster, hoofdstel, zadel, balken, eventueel pionnen, etc :) .

Dus .. Iemand leuke dingen ? Of oefeningen ? :D

Alvast bedankt ! :)

Mi_Amore

Re: Leuk Grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:34

Goh, waar te beginnen ;) Ga eens rondneuzen in het subforum Van Nature en dan natural horsemanship, 101 oefeningen en teksten met uitleg :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:46

Koop het boek Grondwerk van Teblick, niet zo duur en vol leuke inspiratie en oefeningen!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:51

Jammer dat je geen tijd hebt voor een cursus/clinic want mijn ervaring is dat veel paarden anders reageren en als je zelf aan de slag gaat je snel tegen 'moeilijke' zaken aanloopt.

- Misschien kan je aan het halster gaan werken met achter je aan laten lopen, stoppen als jij stopt, over rare dingen lopen (zeil, papier, schuursponsjes, lege frisdrankflessen...ect)

- Misschien ook zonder zadel rijden, gymoefeningen op het paard (met of zonder zadel).

- Vrijheidsdressuur?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:56

Met een paard van 19 kun je nog heel veel bereiken. Ik zou eens op bokt gaan zoeken naar Parelli.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 07:26

Dit hoort bij Grondwerk, Vrijheidsdressuur en Longeren.
Dus ik verplaats dit van OPG--:>GVL.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:21

Topics over hoe te beginnen met grondwerk worden gesloten.

Er zijn op dit forum en zoals gezegd ook op het forum NH voldoende topics te vinden over soorten grondwerk en hoe je daarmee wilt beginnen. De meeste fora hebben een FAQ, waarin veel gestelde vragen worden beantwoord en in de charter van GVL (Het 'welkom op ...'-topic) staat ook een lijst met Wikiartikelen.

Wanneer je een concrete vraag hebt of ergens tegen aan loopt met grondwerk kan je natuurlijk je vraag stellen.

Kijk ook eens in onze Wiki voor meer informatie over diverse soorten grondwerk.