Welke is het vriendelijkst, of zouden jullie aanraden bij een jong paard tijdens het beleren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

ik wilde inderdaad net reageren dat het niet voor niets op AR staat 
stang te gebruiken. 
josie schreef:Een bokkebitje werkt scherper in dan een liverpool.
josie schreef:Een bokkebitje werkt scherper in dan een liverpool, voor het beleren zou ik voor een liverpool gaan, zeker zoals JoyCie als perfect zei, citeer: Ik persoonlijk ga liever voor de liverpool vanwege de grote keuzemogelijkheid voor wat betreft de inwerking en scherpte van het bit.

Isapaardje schreef:[
De bovenste opening bij een bokkenbit (ook wel Utrechtse Stang genoemd) (zie foto hierboven) zit op nagenoeg dezelfde hoogte als het mondstuk, waardoor je volgens mij geen hefboomwerking hebt als je de leidsels hierin gespt. Als ik het bij mijn pony probeer, merk ik ook geen hefboomwerking, maar wellicht maak ik een denkfout.
Echwel schreef:Isapaardje schreef:[
De bovenste opening bij een bokkenbit (ook wel Utrechtse Stang genoemd) (zie foto hierboven) zit op nagenoeg dezelfde hoogte als het mondstuk, waardoor je volgens mij geen hefboomwerking hebt als je de leidsels hierin gespt. Als ik het bij mijn pony probeer, merk ik ook geen hefboomwerking, maar wellicht maak ik een denkfout.
Het is een Utrechtse stang die ook bokkenbit wordt genoemd maar wat dus geen bokkenbit is, deze waren echt veel kleiner
Echwel schreef: