Iemand gezocht tussen Arnhem en Nijmegen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alice

Iemand gezocht tussen Arnhem en Nijmegen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 10:49

Hallo allemaal.
Ik heb sinds vorig jaar een verzorgpony waar ik eindelijk mijn angst weer een beetje kan overwinnen.
De mensen waar deze pony staat hebben sinds vorig jaar ook een New Forest gekocht die ze op de markt zagen staan. Een hele lieve merrie waarvan de leeftijd helaas onbekend is maar geschat wordt op 4-5 jr. Op de markt scheen er niks aan de hand te zijn en de eigenaar had zelfs ook een paar foto's waar ze op bewezen dat ze bereden was. Eenmaal thuis in de wei was het een gehele andere pony,..
Ze kregen haar niet meer uit de wei, en bleek angstig voor mensen te zijn. Ook had de eigenaar verteld dat ze waarschijnlijk drachtig was, maar dat ze daar niet zeker van konden zijn. Conclusie; de pony heeft in een kudde gestaan en er is waarschijnlijk nooit naar om gekeken,..
Ze bleek inderdaad drachtig en heeft haar veulen 3 Mei op de wereld gezet,..helaas waren de eigenaren niet in de beurt en is het gestikt in het vlies ;(
Ik wil deze mensen graag helpen, maar met mijn nog aanwezige angst ben ik niet de oplossing. Voor deze pony zoeken wij een persoon die veel geduld en ervaring heeft en deze pony het vertrouwen in mensen kan terug winnen. I.v.m prive redenen beantwoord ik jullie vragen graag via PB.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 16:06

Een pony die alleen maar in de kudde heeft gestaan en verder weinig menselijke aandacht heeft gehad, is niet meteen getraumatiseerd, hoor. ;)

Het is dat ik te ver weg woon, maar ik had jullie graag geholpen. Vind dit soort paarden altijd een uitdaging.
Sterkte ermee en hopelijk vind je iemand die kan helpen.....

Alice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 16:15

Ze zal indd wel 'mishandeld' zijn aangezien ze erg kopschuw is, het is jammer dat we haar geschiedenis niet kennen,...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 16:20

Ik stuur je even een PBtje.....

Alice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 17:47

In het PBtje van Twiggy verwees ze me naar een reading en het zitten in de wei, dit was mijn reactie:

Bedankt voor je PB. Helaas hebben ze pas een reading laten doen door Harry Hoevers. De mensen van de pony's zijn beide al op leeftijd en sinds ik daar ben heb ik al veel dingen kunnen veranderen; nieuw zadel, (nieuwe) IJzers eraf en ze hebben na veel (licht) geklaag sinds vorige week een andere bakbodem. Ikzelf durf/kan dus bijna niks meer veranderen anders ben ik bang dat ze iemand anders zoeken. Ik heb zelf ook veel ervaring met NH; ik was op mijn 16e er al druk mee bezig en heb ook een cursus van Eddie Modde gedaan. Het in de wei zitten had ik er vandaag ook nog over met mijn vriendin, maar dit moeten de eigenaren doen, het is tenslotte HUN pony. Maar het is een gevecht tussen het 'ouderwetse' en het 'nu'. Daarnaast heb ikzelf ook altijd net genoeg tijd om mijn verzorgpony te doen, dus aan mijn kant is het alleen een tijdskwetstie. Anders had ik ze ook graag willen helpen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 18:05

Harry Hoevers die zonder papieren paarden kraakt, nee, dat kan niet de bedoeling zijn. :\
Degene die ik noemde daarvan ben ik absoluut overtuigd dat ze een gave heeft, gezien het feit dat ze mijn en meerdere paarden uit mijn omgeving geread heeft en wij er allemaal een hele goede ervaring mee hebben gehad.
Zij kraakt ook niet en zal meteen zeggen dat je een dierenarts moet laten komen bij eventuele medische problemen.
Maar goed, ik heb je net een antwoordje gestuurd....

Ik hoop dat er iemand in de buurt is van jou, die deze mensen kan helpen met deze pony. Ik weet zeker dat zo'n beestje met de juiste begeleiding weer wat fijner gaat functioneren. Maar aan de andere kant zijn er naar mijn idee te weinig mensen die hier echt wat mee kunnen (of willen kunnen). Dat maakt het wel moeilijk, denk ik.

Ik wens je heel veel sterkte met je zoektocht naar een geschikte helper. Het is in elk geval lief van je dat je al zoveel moeite doet om deze pony te helpen!!! :j :)

Carolaa

Re: Iemand gezocht tussen Arnhem en Nijmegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 09:31

neem eens contact op met Gina Biemans-Keers uit Chaam. www.dierentolkgina.nl
Zij is een erg goede dierentolk, en laat het dier in zijn waarde. Je zult door een reading bij haar, veel meer inzicht krijgen in wat er in je paardje omgaat. Het is echt de moeite waard om dit te doen! Je paard zal je dankbaar zijn.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 09:45

Toen ik mijn haflinger kocht was hij rechtstreeks uit een natuurgebied geplukt waar hij zijn hele leven had gestaan... Zijjn enige ervaring met mensen was zijn castratie... Maar mijn pony is gewoon een goeie hij was nog steeds vol vertouwen maar hij kende verder niks. Door heel veel ministapjes en rustig opbouwen is het nu drie jaar later een geweldige pony waar je (bijna) alles mee kunt doen.
Ik ben er van overtuigd dat als de basis goed is (er dus een goed karakter in de pony zit) en er nog een beetje vertrouwen is je al vrij simpel een eind kunt komen.
Wat je ook niet moet vergeten is dat het verliezen van een veulen voor een merrie heel traumatisch kan zijn. Ik kende een merrie, schat van een beest kon je de meest angstige beginnners mee op pad sturen, kreeg een veulen wat overleed en veranderde totaal. Ze werd echt gevaarlijk, je kon niet eens meer bij haar in de box komen. Ik weet niet hoe dit afgelopen is maar je moet de inpact van het veliezen van een veulen denk ik niet uitvlakkken.
Succes ermee!

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 11:30

Harry Hoevers heeft zeker een gave en ondanks dat hij geen papieren heeft, doet hij z'n werk wel degelijk goed ;)

Ik raad je aan om contact op te nemen met Stal Danae. Nancy heet de mevrouw.
Zij doet ook readings en heeft mij erg veel geholpen met mijn vorige paard Jasmijn...
Ze heet Danae hier op bokt geloof ik ;)