Jaja, het is eindelijk zo ver, het wordt nu allemaal langzaam aan serieus...
Heb Roza ruim 2 jaar geleden gekocht met het idee, als ze te klein blijft gaan we lekker mennen!
Helaas kwam het er steeds maar niet van tot ik 2 weken geleden van iemand een leuk van der mee wagentje kreeg aangeboden voor een mooi prijsje...
Thuis overleg gepleegd en besloten dat ik gek was als ik het niet zou doen dus karretje gekocht.
Maarjah, toen had ik een pony en een kar, maar nog geen tuig!
Ben even op internet gaan speuren en kwam al snel een leuk en betaalbaar tuig tegen, opgebeld en meteen de volgende dag gaan kijken en.... meteen meegenomen!
Thuis gekomen meteen gepast en het past! Het tuig zit nog niet optimaal maar even voor het idee:

Heb haar meteen de volgende dag aan de longe gehad met haar tuig en met de oogkleppen om te wennen. En dat ging allemaal bovenverwachting goed! De ogenkleppen vond ze neit eng, hooguit wat lastig omdat ze mij niet kon zien.
Van de week een bitje gekocht en ook meteen aan laten wennen, vond ze wat minder tof, maar toen ik de kinketting ietsje losser deed ging het al beter!
We gaan nu de komende weken lekker aan het tuig en bitje wennen en er achter lopen e.d. (dubbele longe en erachter lopen kende ze allemaal al)
Als dit allemaal echt goed bevestigd is en ik en mijn moeder ons menbewijs hebben behaald gaan we er naartoe werken om het karetje met hulp uiteraard, erachter hangen.
Heb zelf wel wat ervaring met mennen maar niet super veel dus heb gelukkig al iemand weten te strikken die me gaat helpen!
Heb er helemaal zin in en kan niet wachten om op pad te gaan!
Moeders heeft altijd paard gereden maar kan dit ivm lichamelijke klachten neit meer dus die vond het hetlemaal geweldig dat mijn kleine drol straks voor de kar loopt, vandaar dat ze ook haar koetsiersbewijs wil halen!
Ga van de week mijn kar helemaal oppoetsen want die heeft wel een dikke stoflaag opgelopen bij de vorige eigenaar maar oke....als ik foto's van mijn kar heb zal ik die ook wel plaatsen

Wilde dit even kwijt

gr. Crista