Mini Emily leren longeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Krips

Mini Emily leren longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 11:28

Hallo

Emily is mijn minitje
Emily is maar 60cm ofzo hoog, wat het wel een beetje lastig maakt.

http://i84.photobucket.com/albums/k36/P ... 110179.jpg
http://i84.photobucket.com/albums/k36/P ... 110194.jpg

Ik wil gaan beginnen met Emily longeren. Ik weet nog niet precies wat ik met haar wil, maar nu ze 3 geworden is vorige maand wil ik haar behalve het fietsen en wandelen ook gaan longeren. Het is een onwijs leergierig paardje en ik vind het leuk om haar behalve de wei toch ook andere dingen te laten doen en een klein beetje bespiering zal haar niet misstaan

Nu mijn vraag: Hebben jullie tips hoe ik het beste kan beginnen, enzo. Ik heb hellaas alleen een bak, ik gebruik de 'kleine' bak, hier van is de helft niet heel veel groter dan een longeerbak, maar hellaas heb ik dus geen longeerbak. Ik heb haar aan de hand de commando's geleerd en met losgooien het idee van de zweep, al lijkt ze hier niet echt van onder de indruk te zijn.

Dankjewel :)
Laatst bijgewerkt door Krips op 11-06-09 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:29

Ik kan niets zien.
Als ik op de links klik zie ik dat de foto's zijn verwijderd?!

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 11:31

Huh wat raar. Ik zal ze even opnieuw doen

Edit: Zo doen ze het weer. Ze staan overigens ook in mijn profiel

xdniesje

Re: Mini Emily leren longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:51

Ik volg dit even, ik ken ook een mini die gaat beginnen met longeren, alleen die snapt niet wat de zweep inhoud, en vergeet de commando's meteen :')

Judje

Re: Mini Emily leren longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:01

Goed dat ze de commando's al kent. :) Zelf vind ik dat een vereiste om er aan te beginnen, omdat het anders wel érg veel wordt om te moeten onthouden.

Ik zou een lijntje spannen met bijv. weidepaaltjes en lint om zo toch een afgesloten deel van de bak te creëren om te longeren.

Dan zou ik samen met iemand beginnen. Één begeleid het paard tijdens zijn rondjes en de ander gaat gewoon longeren. Als het paard zijn rondjes netjes loopt probeer je de ruimte tussen de begeleider steeds wat groter te maken.
Als het niet goed gaat, maak de ruimte weer zo klein totdat het weer goed gaat en als dat dan weer even goed gaat maak je hem weer wat groter.

Rust, consequent zijn en veel belonen zijn imo de sleutelwoorden om een paard wat te leren.

Succes!