[AR] Dresseerkar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Dresseerkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 10:55

Hoihoi! :wave:

Hier ook een toekomstige menner ;)
Ik heb namelijk 2 shetjes, en na een keertje gemend te hebben begint het nu ook wel te kriebelen om mijn shetjes ook voor de kar te gaan zetten uiteraard onder begeleiding ;) . Nu had ik dus een dresseerkarretje zien staan, en hij staat hier niet zo heel ver vandaan. Het moet ook niets bijzonders zijn, echt puur en alleen om lekker naar buiten te gaan of gewoon in de wei. Maar nu vroeg ik me af, of dat niet vervelend zit? Want je zit er niet recht voor, en dat lijkt me zo vreemd.

Alvast bedankt!

Fjordje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:24

Hoi,
Ik rij enkelspan, maar ik zit niet in het midden. Zelf vind ik het niet vervelend.
In de toekomst wil ik wel dubbelspan gaan rijden. Ik heb al wel de aanpassing op mijn kar dat ik mijn stoel naar het middag kan schuiven. Maar dat ik wel een dure aanpassing..

BlackDevils

Re: Dresseerkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:27

Als je prettig wilt mennen kun je beter naar wat anders uitkijken.
Je zit toch altijd wat gedraaid op zo'n dresseerkar en de vering is meestal ook niet alles.
Een oplossing is een plank er over heen te leggen maar het blijft behelpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:57

BlackDevils schreef:
Als je prettig wilt mennen kun je beter naar wat anders uitkijken.
Je zit toch altijd wat gedraaid op zo'n dresseerkar en de vering is meestal ook niet alles.
Een oplossing is een plank er over heen te leggen maar het blijft behelpen.

Denk dat ik gewoon eerst probeer of het te doen is, en anders kan ik altijd nog wat over de bankjes leggen :)

Madelief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:19

Mijn dochter ment met een vrij grote koets, en die zit ook niet in het midden. Als ik met haar mee ga krijg ik soms ook de leidsels in handen, en ik moet zeggen, het is niet storend om van het midden af te zitten.
Maar wat inderdaad wel met een dresseerkar is, is de draaiing. Die lijkt mij erg vervelend voor je rug. Je kan het inderdaad altijd proberen :)

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 11:24

bij een dresseerwagentje gaat het niet om in het midden zitten, er is namelijk geen midden! alleen
zijbankjes dus je ment als het ware vanaf de zijkant. dus zit je altijd met je boven lichaam en kwartslag gedraaid. plankje er tussen liggen kan maar vindt dat niet veilig, je kunt niet makkelijk snel afstappen, het plankje zit dan in de weg, daar moet je dus eerst overheen "klimmen"
voor diegene die niet weten hoe een dressserkar eruit ziet het is een tweewieler in Uvorm met achterin stap en aan weerszijde bankjes voor koetsier en passagiers.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:38

Om mee te beginnen is het een prima optie. Alleen -wat hierboven al genoemd is- zit je met een draai in je rug. (zie het maar alsof je bij iemand achterop een fiets zit) Wanneer je dan een langere rit gaat maken ga je je rug best voelen. Wij zij ook begonnen met een dresseerwagen, vering was uitstekend en voor het paard ook een erg prettige wagen, bomen waren ook geveerd. Nu zijn we overgestapt op een vierwieler.