iedere acht weken een dippie!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

firehorses

iedere acht weken een dippie!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 16:29

:(:) goedendag nou dit is de eerste keer op bokt en ik ga het maar is proberen hier een passend antwoord te krijgen op mijn vraag:

Hoe is het te verklaren dat een ex draver om de zoveel weken een dippie krijgt het schijnt te komen door zijn eerdere ervaringen en zijn silkie verleden. en hoe dit op te lossen en te verhelpen.... tips zeer welkom.... want dit is voor hem niet leuk en ook niet voor mij..... hij blokkeert volledig in zijn hoofd en weet door de bomen het bos niet meer
ik lees het wel de tips en adviezen groeten :D

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:57

Een Draver blijft een Draver, het is een ras ;) Je bedoeld een ex-koerspaard denk ik?

Wat bedoel je met een dip, wil hij niet, staakt hij, niet vrolijk? Wat doe je normaal, rij je elke dag of een paar keer in de week, wat doe je dan, doe je vaak hetzelfde, enz?

firehorses

Re: iedere acht weken een dippie!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 18:41

iedere dag rijden op een ex franse draver hij staakt down etc iedere dag afwisseling trail springen buiten rijden etc afwisseling genoeg

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 18:43

echt iedere acht weken?
Hormonaal?

firehorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 18:45

het was eerst 5 toen 6 en het loopt steeds langer door maar hij heeft een crash gehad in zijn jonge jaren en hij verwerkt het maar niet en als je stelling en buiging vraagt vindt hij het erg moeilijk etc nu maar weer met grondwerk begonnen. Hij is ruin van 8 jaar maar als er hengstige merries op stal zijn dan is ie nog hengst denkt ie. hij is ook leider van de kudde

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 18:52

om dingen te verwerken zijn sommigen van mening dat bachbloesems helpen... wie weet kun je dat proberen?

never

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 19:53

meiden een EX draver bestaat niet
een draver is en blijft een draver :D
ja das erg lastig kan met hormonen te maken hebben maar kan ook gewoon dat hij zicht niet
happy voelt met hoe zijn leven nu is zulke problemen zijn vaak lastig te verklaren je
weet niet wat er in zijn hoofd allemaal omgaat su6

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:38

firehorses schreef:
iedere dag rijden op een ex franse draver hij staakt down etc iedere dag afwisseling trail springen buiten rijden etc afwisseling genoeg

Waarom elke dag rijden? Misschien is hij gewoon wat overwerkt. Misschien hou je hem blijer als je iets van drie of vier keer per week rijdt, misschien ook een keer longeren ipv rijden. Het kan geestelijk gewoon teveel voor hem zijn.
Wat betreft het moeilijk buigen zou je eens kunnen kijken of een behandeling van een osteopaat helpt.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 09:56

WendyBZ schreef:
firehorses schreef:

Waarom elke dag rijden? Misschien is hij gewoon wat overwerkt. Misschien hou je hem blijer als je iets van drie of vier keer per week rijdt, misschien ook een keer longeren ipv rijden. Het kan geestelijk gewoon teveel voor hem zijn.
Wat betreft het moeilijk buigen zou je eens kunnen kijken of een behandeling van een osteopaat helpt.

Hier ga ik volledig in mee. Iedere dag hetzelfde is voor geen enkel paard goed. En sluit eerst lichamelijke problemen uit door hem inderdaad even na te laten kijken door een osteo :-)

elise t.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:24

ik weet niet of je draver binnen of buiten staat,
maar ik zou hem eens lekker een tijdje op het weiland zetten.
Laat hem even lekker gewoon paard zijn,osteopaat enof tandarts laten komen voor de zekerheid dat dat allemaal in orde is.
Succes,groetjes...

kaylie_utah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:50

het blijft een paard. longeer hem idd ook een keer. kan bij zo'n paard zeker geen kwaad!