Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
net als een mens
Ik ben zeer tevreden dus!

_Sigrid_ schreef:Een paard is rechtgericht zodrag hij volledig in balans op allebei de kanten oefeningen uit kan voeren. Dus als een linkervolte net zo soepel gaat als een rechtervolte. Als je paard net zo makkelijk aanspringt en doorspringt in rechter en linkergalop. Als hij beide kanten fijn stelling en buiging door het lichaam kan geven.
We hebben het hier dan nog voornamelijk over laterale scheefheid. Ik raad je aan om dit linkje even door te lezen. Vind dat het hier altijd wel goed uitgelegd wordt:
http://www.paardenbegrijpen.nl/index.ph ... Itemid=214
@Suleilitha:
Ja, je hebt helemaal gelijk. Als ik zo nu en dan bij lessen aanwezig ben dan valt me steeds weer op dat er nooit veel aan gewerkt wordt. Tegenwoordig schijnt lesgeven in te houden dat je in de hoek van de bak af en toe iets gilt in de trant van: "Grote volte bij de A" en "gebroken lijn bij K" en vervolgens lekker verder bept met je vriendinnen.
Kim2005 schreef:Bedankt voor de tips allemaal!!
Ik heb morgen mijn laatste examen en heb gepland om er volgende week eens serieus mijn werk van te maken. Ik ben deze week een paar keer gaan longeren en ik zag geen beterschap op de rechterhand, integendeel. Ook tijdens het rijden was hij moeilijker dan anders, maar dit komt waarschijnlijk omdat hij deze week onvoldoende beweging had door mijn examens.
Ik ga hem eens proberen te longeren met dubbele longe. Moet ik dan nog een bijzetteugeltje aandoen of heeft dit helemaal geen nut?
Jullie raden me aan om mijn bijzetteugel of slofteugel lang te zetten aan de longe maar dan loopt hij veel te ruim en met zijn neus ofwel helemaal omhoog (zodat je de onderhals enorm ziet) ofwel met zijn neus helemaal naar voor, maar nooit over de rug en in de correcte houding.
Ik vind het allemaal een beetje moeilijk...
verder er vanuit gegaan dat hij niks aan zijn rug of gebit mankeert.