de spaanse pas!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

orrieknorrie

de spaanse pas!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 11:42

hallo..

ik heb mijn paard de spaanse pas geleerd wanneer hij stil staan, (ik weet dat het anders heet, kan alleen ff niet op de naam komen) hij strekt zijn been heel goed uit, maar het is niet één maar hij gaat een beetje staan schrappen daarna.. dus hij gaat ermee door.. ook zet hij zijn voet heel hard neer.. mijn vragen zijn dus:
hoe leer ik het hem af om de pas te herhalen, (zijn been blijft in de lucht)
en hoe leer ik hem dat hij zijn been rustig neer moet zetten?

en dan nog iets, hoe kan ik het hem leren dat hij het in de stap laat zien??

groetjes

SnuitjeLove

Re: de spaanse pas!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 18:31

Zorg eerst goed dat je paard het stilstaand goed beheerst blijf gewoon door oefenen en beloon hem gelijk als hij z'n been in de lucht heeft, houd hij zijn been langer in de lucht of gaat hij staan schrapen negeer hem dan en wacht tot hij weer rustig is. Is hij weer rustig herhaal dan weer de spaanse pas, maar beloon hem gelijk weer en negeer als hij zijn been langer in de lucht houdt of gaat schrapen. Heb je dit een aantal keer gedaan, beloon hem dan alleen als hij zijn been 1 á 2 seconden in de lucht houdt, gaat hij weer staan schrapen beloon hem dan niet!, oefen dit net zolang door totdat hij niet langer als 2 seconden zijn been in de lucht houd en niet meer gaat schrapen.

En heb geduld oefeningen vragen tijd.

Wil je later de spaanse stap aanleren, wacht dan eerst totdat hij de spaanse pas goed kent, en ga daarna weer vragen op bokt.nl :P

Succes