TTouch/TTeam en grondwerk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xMarianne

TTouch/TTeam en grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 20:45

hallo bokkers,
ik vind de TTouch en de TTeam methode erg fijn om mee te werken wat ik ook regelmatig doe (vooral op onze eigen pony's)
maar mensen in mijn omgeving (familie enzo) die vinden het wel goed wat ik doe alleen ze zien het nut er niet van in en ze vinden het maar
'hocuspocus'..
ik had dat eerst zelf ook maar het is mij uitgelegd wat het is en heb er zelf ook na gezocht en vind het juist heel goed.
ook deed ik laatst grondwerk met 1 van onze pony's de dag ervoor was die pony er gestresst en wou even met hem lekker ontspannen aan het werk enzo.
mijn vader weet wat ik wou gaan doen en hij vindt dat ik de pony maar wat sloom achter me aan heb lopen terwijl hij lekker ontspannen maar wel oplettend is. mijn vader wou hem opjagen en dat hij wat drukken en heter moest zijn, daar heb ik wat van gezegd want ik wou dat niet.
hij vraagt dan ook niet wat het nut er van is wat ik doe....

komen jullie dit zulk situaties ook tegen dat mensen er huiverig op grondwerk/tteam/ttouch reageren terwijl ze niet weten wat het is en er ook niet open voor staan?

ik vind dit namelijk best lastig. :$

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 11:03

Ik kom ze niet tegen in die mate.
Mijn moeder staat eigenlijk overal wel voor open en mijn vader heeft 0,0 verstand van paarden dus die neemt dingen gewoon wel van mij aan.
Bij ons op stal werd ik wel wat vreemd aangekeken(ik doe grondwerk, TTouch/TTeam, lange lijnen ed) en andere mensen in de buurt hadden er ook nog wel een handje van om het raar te vinden. Maar inmiddels kijkt niemand er meer raar van op en weten ze wat ik aan het doen ben ;) .
Ik had ook vooral als ik met de lange lijnen naar buiten ging dat de omgeving heel raar keek, maar ook daar zijn ze inmiddels aangewend.
Dus eigenlijk is het bij mij vanzelf wel overgegaan en heb ik er ook nauwelijks aandacht aan besteed.

xMarianne

Re: TTouch/TTeam en grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 15:12

dat is wel fijn.
ik wil nu een boek kopen van Emiel Voest en ze vond dat goed wel xD. ze weet ook wel dat we dat om mijn manege doen dus..
maar vooral mijn vader die is er veel te nuchter voor hihi

irisworkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:21

mensen die ik ken vinden het eigenlijk alleen maar leuk en zijn heel erg geinterresseerd. Soms kom ik wel eens iemand tegen die het allemaal maar raar vind, maar ach, als ik me er fijn bij voel dan doe ik het gewoon haha. En zo lang mijn paard zich er fijn bij voel natuurlijk :D

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 16:04

Kun je, je vader niet een keer zoon boek laten lezen?? Of is die echt te(!!) nuchter? ;)

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 09:22

Heb je het al eens bij hen gedaan?
Ik heb afgelopen maandag TTouch les gehad. En het voelde voor mij heel fijn. Ik kon het zelf niet doen, ik blokkeerde finaal. Ik wist niet waar het gevoel van daan kwam maar ik kon het niet op dat moment. Maar ik vind het erg fijne manier om je bewust te maken van je lijf en hem dus ook beter te kunnen gaan gebruiken en respecteren.

ladyloveju

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:08

ik vind TTOUCH ook heel fijn (L)

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 15:52

ja ik ga een boek nog een keer kopen/lenen en dan zal ik het hem laten zien ik heb hem er ook al wat van verteld enzo.

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:07

je moet jhet gewoon bij hen doen! Doe de python lift bij hen, ze zullen merken dat het fijn of misschien niet fijn is. Maar dat het zeker geen klinkklare onzin is!

LiVetimeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:11

Ik herken dit ook wel ja. Ik doe dan wel geen TTouch, maar wel Parelli e.d. Werd hier heel raar op aangekeken op stal in het begin, maar nu ik t alweer enige tijd doe vind vrijwel iedereen het geweldig! :D Ook omdat ze zien wat voor effect het heeft.

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 16:37

ja de python lift is erg fijn, al moet ik nog wel ff oefenen! B)

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 16:45

Ik heb afgelopen jaar leren tteam-en op kamp. Zo nu en dan gebruik ik het weleens en merk dan ook wel degelijk aan m'n pony dat hij het prettig vindt. Een tijdje geleden zat hij heel erg vast, had geen zin meer enzo. ben toen gaan tteam-en zodat hij weer een beetje ontspannen werd en tadaa: vrolijk paard en weer een stuk soepeler :D
Mensen kijken dan wel raar ja, maar als je toch zelf weet waarvoor je het doet....

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 16:47

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 16:51

Trek je niks aan van mensen die het niks vinden. Niet iedereen heeft dezelfde interesse´s. Het gaat erom dat jij lekker met je paard om kan gaan of niet? Dan moet je vader er maar zelf mee gaan rijden en jou een ander paard geven (kan een argument zijn :) )

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 16:53

hihi,
nee dat wil ik niet want éen van de pony's is nog jong en ontzettend stressig... =(
dus voor die is het wel goed en hij vindt het ook erg lekker ook schrikt tie nog wel erg snel..