Sinds een maandje ongeveer ben in bezit van een 8-jarige draver, mar het probleem is dat ik hem niet in galop krijg.
Waar ik hem heb gereden voor ik hem kocht lukte dit wel gewoon,
Hij kan ontzettend hard draven (het is niet voor niets een draver he
) maar in galop krijg ik hem gewoon niet, hij gaat dan zo ongeloofelijk hard dat hij alleen dan zeg maar half draaft half galoppeert.Dus mijn vraag is zou het helpen om hem te longeren, om wat meer buiging etc in zijn lichaam te krijgen?
.
. Wanneer dat goed gaat, kun je de volte uitbouwen totdat die op een 'normale' grote kan. Daarna kun je het vanuit een bocht proberen. Je moet wel echt een bocht hebben en de mijne had ook teugelhulp nodig i.p.v enkel been. (Dus steun met de teugels). Ik heb hem vanaf Augustus '08 en heb hem nu dus zon 10 maandjes. Bij mij gaat het nu ook alleen nog maar uit een bocht hoor. Rechtuit (op een hoefslag bijv) gaat ook nog maar amper. Maar dat komt vanzelf. Tussendoor lukt het al wel maar dan meot die ecth heel geconcentreerd zijn. Maar de bocht heoft nu niet meer zo 'scherp' te zijn. Dus gewoon bijna recht is al genoeg bocht nu. Je hebt wel veel geduld nodig. Dat voor draven of achter galoperen(of andersom) is omdat hij zijn evenwicht er nog niet in gevonden heeft. Het is vooral belangrijk om goed te belonen, als is het maar een pasje.