Waarmee beginen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

minouesmee

Waarmee beginen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 19:54

Ik wil al heel lang met me pony VD gaan doen maar ik weet echt niet waar ik moet beginen en hoe. Wie heeft tips waar ik het beste mee kan beginen?
Ik denk zelf met voetje geven beginen. Ze kan al kusjes geven en achter me aan lopen.
Dit wil ik graag met haar doen:

Doen:
Spaanse pas
Buigen
Voetje geven
Rondje draaie
Op het blok

Niet:
Steigeren
Liggen
Zitten

Wie weet waar ik mee moet beginen en hoe ik moet beginen.

Esmee :D

Dani

Re: Waarmee beginen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 20:56

Begin eerst maar eens met een stukje respect, vertrouwen, en leiderschap.

Duwt ze je wel eens omver? Loopt ze tegen je op? Als er iets engs is, rent ze keihard bij je vandaan of vertrouwt ze jou? Trekt ze aan het halstertouw, of moet jij trekken, of loopt ze gewoon netjes mee? Staat ze stil als jij dat wilt, en blijft ze dan ook staan, ook als jij wegloopt, tot jij zegt dat ze weer mag lopen?

Die basis moet eerst goed zijn. Anders heb je straks gegarandeerd een spaanse pas tegen jouw been aan - en daar wordt je niet gelukkig van.

Begin met simpeje trucjes. Flemen, voetje geven, hoofd schudden, dat soort dingetjes. Alles wat weinig kwaad kan. Ze moet namelijk eerst leren dat ze dat alleen mag laten zien als jij erom vraagt, en niet steeds uit zichzelf. Zorg er ook voor dat jij alléén beloont als jij het commando hebt gegeven; anders niet.

Pas als dat goed gaat, zou ik beginnen met dingen als spaanse pas bijvoorbeeld.

En geef het de tijd. Als iets niet wil lukken, blijf haar er niet eindeloos mee frustreren. Doe iets anders, en probeer het later (een uur, dag, week, maand) nog een keertje.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 15:29