Voor de laatste keer: parelli pakket

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Voor de laatste keer: parelli pakket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 14:06

ZUCHT... Ik word echt helemaal gek van mijn getwijfel en jullie vast ook. Daarom nu voor de allerlaatste keer: doe ik er goed aan om het parelli level 2 pakket te kopen of niet?

Want: savvy club member wilde ik eerst worden, maar toen ik zo goed als klaar was met me daarvoor inschrijven, bleek dat de kosten toch echt wel wat hoger zijn dan 20 euro per maand. Weet niet meer precies hoeveel, maar het was wel veel geld. Dus niet gedaan. Nu ben ik vol enthousiasme bezig met mijn level 1 pakket, wat tot nu toe erg goed gaat. Ik vind het zelf heel fijn om de pocket guides daadwerkelijk mee te nemen naar stal en dat gaat wat moeilijker als het op internet staat.

Staan nou echt heel level 1 en level 2 op de savvy site, of maar een gedeelte? En daarbij komt nog dat ik maar een keer in de week met mijn verzorgpaardje kan parellien. Dus ik kan maximaal 52 keer per jaar parellien en ik weet niet of je dan je membership er wel uit haalt, zeker als je ook nog eens uitprintkosten hebt.

Dus: vinden jullie het voor mij aan te raden om toch nog het oude (nieuwste versie) level 2 pakket aan te schaffen of zeg je nee moet je absoluut niet doen? Ik heb namelijk al enkele mensen horen zeggen dat ze ondanks savvy club member zijnde, wel wat belangrijke theorie missen.

Alvast bedankt! :)

Marchador

Re: Voor de laatste keer: parelli pakket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:22

Lastig, ik heb zelf ook getwijfeld of ik level 2 zou aanschaffen of niet.
Uiteindelijk heb ik er voor gekozen het niet te doen. Ik heb diverse filmpjes op internet gezocht over level 2 en dat stond vrijwel gelijk aan wat ik nu doe met mijn pony.
Overigens Parelli vind ik echt een aanrader, het heeft mij enorm geholpen toen. Wat ik alleen nu doe is dat ik er mijn eigen draai aangeef en niet direct de hele 'lijn' van Parelli wil volgen.

Moeilijk wel.
Misschien kan je eens bij iemand kijken die Parelli level 2 doet? Zo krijg je toch al wel een beeld van dit level en misschien kan je dan toch uiteindelijk je keuze maken of je het de moeite waard vind of niet :)

Succes!

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:54

Ze zijn in amerika bezig met een tv serie die je via de savvy club site kunt bekijken. In die serie gebruiken ze hele delen van level 1 en 2 + toevoegingen. Verder staan er sinds kort ook alle savvyclub dvds op die ooit uitgebracht zijn. Bovendien vind je ook ontzettend veel nuttige dingen voor level 2+.

Ondanks dat er nu verzendkosten bij komen en het sinds 2009 niet meer enkel 20$ is, wil ik je toch aanraden om lid te worden. Bovendien kun je altijd nog opzeggen als je het toch niets vindt.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 17:36

Maar volgens mij moest je bij je aanmelding meteen voor een heel jaar betalen. Kan het mis hebben hoor. Maar jullie vinden dus niet dat je belangrijke stukken van de theorie mist?

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 18:00

eerlijk is eerlijk: ik heb geen ervaring met de savvyclub website. heb het altijd gewilt, maar ik heb er gewoonweg echt geen geld voor.
Wel heb ik de level 1,2, en 3 pakketten. van level 1 en 2 de nieuwe met dvd's ;) en hier heb ik altijd heel veel aan gehad.
persoonlijk, zou ik in jouw geval ook voor de pakketten gaan, omdat je zelf al zegt dat je niet zoveel tijd hebt voor het parellien in de praktijk.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 18:11

Ja ik denk dat ik dat ook maar doe Elvis. Ik heb inderdaad ook het nieuwste pakket level 1 nu. :) Bedankt!

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 18:28

Toen ik lid werd hoefde je niet voor een heel jaar te betalen, maar het kan zijn dat dat inmiddels verandert is. Ik betaal namelijk ook gewoon de 20$ per maand, zonder extra verzendkosten.

Het hangt er vanaf hoe ver je wilt gaan: ben je blij met een level 1-2 in je dagelijkse werk, of wil je echt voor de top? Ga je voor die laatste dan is een SC lidmaatschap waarschijnlijk onmisbaar.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 18:50

Ik wil echt voor de top, maar ik kan altijd nog lid worden van de savvy club. :P Ik ben nu nog echte beginneling, dus de top is nog niet in zicht.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 19:33

Dan nog heb je meer aan de SC: veel meer informatie, inclusief de level paketten. Je hoeft niet te wachten: als je verder kunt in één savvy (online, liberty, freestyle en finesse) maar nog achter ligt in een andere, dan kun je gewoon door en je paard lekker bezig houden. Heb je alleen de level paketten, blijf je met alle savvys op hetzelfde niveau hangen en dat is voor je paard niet prettig.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 06:27

Ik zou het oude level 2 pakket te pakken zien te krijgen, of het iets minder oude level 2 pakket met al die dvd's.

Als je een advertentie zet op bokt of paardnatuurlijk met 'gevraagd' reageert er vast wel iemand. ;-)

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 09:21

Ik ben eigenwijs en heb toch het level 2 pakket (de blauwe) besteld. :P Zijn de succes series dan overbodig omdat ik de theorie al heb? De Seven Games succes dvd lijkt mij bijvoorbeeld vrij overbodig. Calm ride en Safe ride lijken me dan wel weer erg interessant maar zijn die ook daadwerkelijk aanvullend? Waarschijnlijk zijn die en de patterns tegen die tijd wel weer ''ergens'' goedkoper te krijgen want hier ben ik nog wel even zoet mee. :)

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 10:52

Van de SS wil ik je de volgende dvds wel aanbevelen als aanvulling op level 1&2:
- Horsenality
- Safe ride (friendly game expansion)
- Natural rider (fluidity)
- Natural attraction
- natural collection
- natural lead changes

de rest wost zo ongeveer wel volledig behandeld in de nieuwe level 1&2.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 11:43

Kijk dat is nou een goeie tip. :D Thanks!

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:22

wat zonde! savvy club is maar 20 dollar (=13 euro) per maand, kan je opzeggen elk willekeurig tijdstip dat je geen geld meer hebt. Er staat zoveel informatie op, dat je daar het komende jaar wel zoet mee bent (met alleen filmpjes kijken, niet uitvoeren :D).
Kijk en lees het level 2 en verkoop het dan gewoon weer!
Horsenality dvd is trouwens super, maar alle horsenality info op de savvy club site is nog veel interessanter...

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:25

Ik lees even mee.

Wiseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 20:12

hoi,

ik heb ook vorige maand getwijfeld of ik de level 2 of de patterns ging kopen, Uiteindelijk heb ik de level 2 gekocht omdat er in de level 2 alles beter uitgelegd is en het een leidraad is voor het spel.

Super dat je een keuze hebt gemaakt , je zal er alvast geen spijt van krijgen! De SS serie is zeker een aanrader!
Als je nog meer wil weten over wat er in het hoofdje omgaat en nog extra oefeningen kan gebruiken is de L&H box ook een goede koop (als je kan in 2e hands = goedkoper!)

Grt

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 20:29

Bedankt wiseke! Begon al bijna te denken dat ik de verkeerde keuze had gemaakt. :)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:55

Level 2 (blauwe serie) is echt super, heel veel aan gehad! Daarnaast zijn de SS ook de moeite waard, zoals die over veilig buiten rijden en horsenality.

Ikzelf zit ook nog te twijfelen over aanmelden op de savvy club .... wil absoluut zeker zijn dat je elk moment weer kunt opzeggen ...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:57

ik ben erg te spreken over de eerste levels, die in die bruine dozen zaten. De dvd schiet veel meer op. Die nieuwere levels zijn zoooooooooooooooooooooo langdradig, die rode en die blauwe zeg maar.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:35

simodi schreef:
Level 2 (blauwe serie) is echt super, heel veel aan gehad! Daarnaast zijn de SS ook de moeite waard, zoals die over veilig buiten rijden en horsenality.

Ikzelf zit ook nog te twijfelen over aanmelden op de savvy club .... wil absoluut zeker zijn dat je elk moment weer kunt opzeggen ...

Ik heb me vanavond bij de savvy club aangemeld! *\o/*

Merel007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 14:32

Ik heb me sinds gisteren ook aangemeld bij de savvy club maar ik vind mijn weg er helemaal niet in terug, ik moet er ook wel bij vermelden dat ik totaaaaal nieuw ben in de wereld van parelli. Ik heb de oude level 1, 2 en 3 kunnen aankopen (dvd's zijn nog onderweg) + de 4 nieuwe. Wie kan me helpen wegwijs maken wat interessant is voor een nieuwkomer?

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 14:40

Ga naar de savvy club site en kijk eerst alles bij video's level 1 online en horsenality, ook de artikels lezen zodat je weet hoe je de horsenality moet gebruiken. Dat krijgt je wel op weg ;) Als je er niet uitkomt kan je me pb-en.

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 22:21

Ik zie dat jullie het nog over de paketten hebben. Ik heb deel 1 en was van plan deel twee te kopen, maar zie ze nergens meer op de site...
Zijn deze nog gewoon te koop?

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 08:58

Niemand?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 10:02

Nee deze zijn officieel niet meer te koop omdat Parelli is over gegaan op een ander systeem. Wel kun je deze pakketten soms nog wel eens tweedehands kopen van een particulier. :)

Voor de mensen die ''net'' zijn lid geworden van de savvy club: betalen jullie nou per maand of per jaar? En mag ik vragen hoeveel jullie nu in totaal per maand betalen? Mag ook per pb. :)