flehmen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Samanthaa_

flehmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 14:50

hoi bokkers,

ik ga zometeen na mijn paard maar ik wil hem op commando leren flehmen of hoe je het ook mag schrijven :=

Wie heb tips om dit makkelijk aan te leren?

Mvg hvjluck

zij

Re: flehmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 14:51

laten ruiken aan een geur waar ze flehmend op reageert... gewoon een sterke geur van iets. die van mij reageert op sterrenmintthee :P

Samanthaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 19:22

Het is me vandaag gelukt :D lippenbalsem ;) heel even tegen ze neus houden en hij stopt niet meer hij kan het al bijna op commando dat binnen 10 min ;)

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 19:25

op de neusdrukken andere hand je vinger omhoog en als die ze lip omhoog doet een brokje geven ;)

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 19:27

hvjluck schreef:
Het is me vandaag gelukt :D lippenbalsem ;) heel even tegen ze neus houden en hij stopt niet meer hij kan het al bijna op commando dat binnen 10 min ;)

hihi, leuk is dat he! nu is het een questie van herhalen en dan natuurlijk uiteindelijk zonder de geur van lippenbalsem of iets anders...

Samanthaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 20:09

sabinaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 09:57

Mijn pony kan flemen op comando, is ook erg grappig om te zien.
We hebben het haar niet echt bewsut proberen aan te leren, het ging eigenlijk met toeval en vanzelf.
Als je haar een beetje aandacht geeft en zegt met een zachte stem laat je tandjes us zien dan gaat het lipje omhoog. Ze begon ermee toen je haar aanhaanlde, toen gingen we het zinnetje erbij zeggen en belonen en nu doet ze het op commando. Ik denk dat het wel moeilijk is een paard flemen aan te leren. Meestal doen ze dit als ze iets vreemds ruiken of andere paardengeurtjes. Je zou het kunnen proberen op het moment dat ze het doet, en dan belonen met iets lekkers.