Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Arvanti_haf schreef:Hallo,
Ik ben sinds een week begonnen met VD met mijn slimme 4 jarige haf.
Hij is alleen behoorlijk hyperdepieper, en fanatiek op zijn manier. Ik wil hem wat dingen aanleren, n beloon hem met het woordje braaf (ipv clicker) en een aai, daarvoor doet hij al heel veel. Ik heb nu soms al handen te weinig (longeerlijn, zweep) en een clicker leek me in dat geval extra. Als hij het op een geluidje snapt, moet een woordje ook lukken, en die heb je altijd bij de hand.
Arvanti_haf schreef:Als ik hem Halt laat houden en hij doet dat, en ik stop mijn hand in mijn zak, dan wiebelt hij en loopt naar me toe. Als ik hem mijn hand toerijk, dan weet hij dat hij op het woordje braaf moet wachten, en ik wacht op het moment dat hij wegkijkt, dat wil wel. Maar om dat hele verhaal achter een opdracht te doen werkt niet. De hand in mijn zak stoppen is al te veel. Hij dringt zich een beetje op, komt op me af en wil het het liefst uit mijn zak pakken.
Ik heb VD 1x zonder eten gedaan, dat ging prima, daarna 1x met en had hij zijn koppie er echt niet meer bij, en was alleen geobsedeerd door eten, en nu 1x weer zonder eten, en hij was veel rustiger dan gister, maar nogsteeds erg gefascineerd door mijn broekzak (waar vandaag niks uitkwam).
Hij leert wel heel snel, en pikt commando's vlot op, en ben reuze trots, maar hoe kan ik de opdracht: Rustig eten, als ik het zeg, en rustig blijven als ik mijn hand in mijn zak wil pakken om iets te pakken, combineren met het commando?
en als iemand vrijwillig mijn helpdesk wil spelen via pb zou ik dat erg fijn vinden, hihihi,
alvast bedankt voor het meedenken!