Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
boeli schreef:zelf word ik niet bang... ik laat hem ook niet merken dat er wat aankomt.. ik doe gewoon alsof ik normaal met hem wandel.. en laat hem aan een slap touwtje.. iemand vragen met een trekker ga ik zeker een keer doen!! ik hoop echt dat het een keer over is.. het duurt nu al zo lang.. haha.. word het een beetje zat als ik eerlijk ben
Focussed schreef:Gewoon iemand met een trekker eens vragen te helpen. Wat vaak nieuwsgierigheid opwekt is het paard achter de trekker aan laten lopen. De trekker 'vlucht' dan als het ware voor het paard, wat nieuwsgierigheid wekt bij het paard. Blijkbaar is de trekker dan geen roofdier, maar een prooi en dus geen gevaar, is dan de gedachte. Succes.
Chestnut89 schreef:boeli schreef:zelf word ik niet bang... ik laat hem ook niet merken dat er wat aankomt.. ik doe gewoon alsof ik normaal met hem wandel.. en laat hem aan een slap touwtje.. iemand vragen met een trekker ga ik zeker een keer doen!! ik hoop echt dat het een keer over is.. het duurt nu al zo lang.. haha.. word het een beetje zat als ik eerlijk ben
ik zou juist wel laten weten dat er wat aankomt, zo weet je pony wat hij kan verwachten en dat hij/zij er niet bang voor hoeft te zijn. Bij mijn paard is een 'braaf' al genoeg, als ik het niet zeg reageert hij ook heftiger. Ook voor dit geldt dat herhaling nodig is.
succes!