Hij doet dit nu erg braaf.
Wisse was gisteren precies een maand in ons bezit

Het is een 3jarige pas gecastreerde bonte fries.
Het longeren had hij al wat geleerd bij zijn vorige eigenaresse dus hij kende er al wel wat van.
Hij ging hij telkens als ik hem wilde laten wegstappen meteen draven, daar ben ik dan ook vanaf het begin mee begonnen om hem dat af te leren; longeren is niet je energie eruit rennen maar gewoon werken en dus luisteren naar de baas

Afgelopen keer had ik hem even met touwtjes heel lichtjes bijgezet en daar regaeerde hij prima op (niet angstig op de druk etc), maar ook dat had hij al eens vaker gedaan bij de vorige eigenaar.
Vandaag daarom eerst los, toen met touwtjes en als afsluiting.... nog even een zadeltje erop!
Het zadel had hij al eens opgehad zei ze maar daar bokte hij soms nog wel mee.
Dat deed hij vandaag niet, hij liep keurig zijn rondjes!
Genoeg gekletst, hier komt Wisse

In de longeercirkel met een singeltje om. Heb wel gestapt, niet gegalopeerd daar vind ik de cirkel voor hem net te klein voor wat balans en uitglijden betreft.

Met touwtjes eraan, wisse nog zoekende met zijn houding. Hij gaat er niet tegenin gelukkig maar nog soms nog wel wat meer de spanning eraf halen (helemaal los hoeft ook alweer niet, heb ze liever met aanspanning lopen zeg maar)

En in de gewone wei met zadeltje erop. Je ziet aan zijn oren dat hij erg op het zadel let maar deed verder niets ook niet in galop.
Er ligt een licht 16,5 inch zadeltje op trouwens, daarom lijkt zijn rug zo lang

Dit vind ik zo mooi aan hem, die krachtige draf:

Ik vond het erg goed gaan en ben supertrots op onze Wisse

Een berichtje zou leuk zijn!!!