Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

sanne83 schreef:ik heb dressuurles waarbij we aan de hand en in het zadel werken. Maar dat is dus alleen les in fysiek trainen, voor de rest heb ik weinig les gehad. Grondwerk kan je vrij gemakkelijk zelf leren

). Vind ik allemaal niks aan
.
Als je paard bij alles wat je doet in de ren-modus gaat, kan je eigenlijk nauwelijks aan jezelf werken. 
Omdat ik precies weet hoe zij normaal reageert, heb je gelijk een heel goed beeld waar iemand z'n zwakke punten zitten, heel leuk is dat.

Dani62 schreef:Tsja, tegenwoordig zie ik rijden eigenlijk meer als een verlengde van het grondwerk. Iets dat je pas doet als je je paard 'op de grond' helemaal in orde hebt. Ik vind goede les/begeleiding in grondwerk wel erg belangrijk.
Wie steekt er nu €30 in een les om beter met je paard overeen te komen OP DE GROND?
chipieke schreef:Ik krijg grondwerkles van Inge Teblick en binnenkort ook rijles. En ja, ze lachen me er allemaal mee uitWie steekt er nu €30 in een les om beter met je paard overeen te komen OP DE GROND?
ik betaal zelfs 40 euro.... maar mooi wel dat ik hem met een paar lesjes al veeeeeeeeel beter ken en hij al veel makkelijker is! De basis is zo belangrijk, de rest komt dan vanzelf wel!