The seven games

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ILuvWinnetoo

The seven games

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 16:10

Hoihoi,

Had net ergens een topic over the yoyo game geopend maar werd hier naar toe doorwervezen.

Ik wil dus graag weten of iemand een soort 'handleiding' over deze seven games heeft?

Kreeg er net een over the yoyo game, maar zou ze graag allemaal willen. :o

Grtz, ILuvWinnetoo

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:13

ILuvWinnetoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 16:21

El_vis

Re: The seven games

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:05

tja.. de seven games zijn verzonnen door parelli en die verdienen er veel geld mee. het zal waarschijnlijk dan ook niet zo makkelijk zijn om die games allemaal met perfecte uitleg gewoon over het internet te vinden ;) ik raad aan om gewoon een cursus te volgen of een cursuspakket te kopen. ;) dan weet je zeker dat je het goed doet.

ILuvWinnetoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 20:03

Ik vind anders dat de uitleg goed genoeg is hoor! :j Tuurlijk cursus is altijd beter, maar is best zelf te doen, denk ik. :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 22:59

Op papier of op het internet klinkt het allemaal heel simpel. Maar als je problemen krijgt ga je op dergelijke sites niet leren hoe je het op moet lossen, en het helpt altijd als er iemand kijkt en je op fouten in je lichaamshouding wijst, of je afremt als je net even te snel of te slordig wilt. De seven games zijn geen truukjes die je er in stampt en af gaat raffelen, want dat eindigt uiteindelijk in een doodgeparelliet paard, zonder eigen inbreng, een robot met dode blik en geen lol meer in het leven. En neem van mij aan dat die er zijn....

De seven games zijn onderdeel van een heel programma en filosofie in het omgaan met paarden, en als je je de filosofie erachter niet eigen maakt, zijn de games alleen maar leuke circustruukjes.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 23:40

ILuvWinnetoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 11:17

Kon op die site niet verder vinden, maar dankjewel.

missmarley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 23:08

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:39

jammer dat het allemaal uit zijn verband wordt gerukt. De 7 games zijn geen doel op zich. Ze zijn slechts een hulpmiddel in communicatie. Ga je je alleen op de 7 games als doel concentreren, dan wordt het meer een circuskunstje waar je niets aan hebt.

Doel is je paard gevoelig maken voor hulpen en een gemeenschappelijke taal te ontwikkelen, die je gedurende de hele verdere training van je paard gebruikt.

De 7 games op zich gebruik ik alleen in het begin even om te testen hoe het paard op alles reageert en om te kijken waar problemen zitten, waaraan moet worden gebruikt. Dan heb ik de basis waarmee ik met een paard aan het werk kan. Zeven games pas ik daarna als dusdanig niet meer toe. De signalen zijn dan duidelijk en dan kan ik verder werken...

Helaas wordt het veel te vaak als circustruk gebruikt (parelli zelf is daar ook niet blij mee)

RobinandBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 10:53

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:57

RobinandBart schreef:
missmarley schreef:
Hey,
Kijk eens op deze site, hier staat het duidelijk uitgelegd met filmpjes. Heb hier zelf veel aan gehad (ben er nog mee bezig)
http://www.1001tips.be/vrije-tijd/paard ... arelli.asp
Veel succes!

Handige site!
Heel makkelijk en ook in het Nederlands :D

Ik vind dat ook een aanrader als je er nog maar net mee begint!