[AR] Concourswagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Missbambie

Concourswagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 12:32

Een concourswagen voor een shetlander, valt de kar groot achter de pony zit je hoog.?

heb een Concourswagen op het oog waar een shetlander voor staat, ik ben een tweewieler gewent en die wat een stuk laager is dan deze 4 wieler.

hebben er mensen foto's van een concourswagen met een shetlander ervoor'? hoe bevalt deze?

toverpaardje

Re: Concourswagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 13:07

Concourswagens komen in verschillende groten,dus dat ligt er een beetje aan hoe groot de wagen is die je op het oog hebt, denk ik. Ik laat vaak even de lengte van het lamoen meten en de hoogte van de bok.

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 13:25

toverpaardje schreef:
Concourswagens komen in verschillende groten,dus dat ligt er een beetje aan hoe groot de wagen is die je op het oog hebt, denk ik. Ik laat vaak even de lengte van het lamoen meten en de hoogte van de bok.

Ik ben vanmorgen ook wezen kijken en ze heeft haar eigen shetlander er voor gezet paste goed alleen de bokt vond ik vrij hoog

heb hier wel een linkje van de advertentie kan hem voor niet al te veel over nemen maar twijfel of ie niet te groot is voor mijn shetlander op foto toon ie heel anders dan voor het echt. ze zij dat er ook een welsh voor had gestaan

Moderatoropmerking:
Marktplaatsadvertentie verwijderd, bespreken is niet toegestaan.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:20

Ja die had ik ook gezien op marktplaats, nu weet ik niet hoe groot de shetlander is die er daar voorstaat, maar ik vond de wagen op de foto vrij groot lijken. Je ziet op de ene foto nog net een stukje staart, en nog erg veel lamoen over aan de achterkant. Ik vind de wagen te groot voor de pony die ervoor loopt. Daar kan misschien nog wel een b/c -pony voor?

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 18:40

Kan de wagen waarom het gaat niet meer zien aangezien de link verwijderd is, maar weet je ook hoe hoog de bok is?

Onze pony's lopen zowel voor een sulky (HCA) als een concourswagen. Als je net met de sulky gereden hebt en dan de concours pakt is het een behoorlijk hoogteverschil inderdaad. Ook onze vorige recreatiewagen was een stuk lager.

Ik vind het bij onze pony's toch niet misstaan (ze zijn beide ongeveer 1m07) en ik vind de wagen heerlijk rijden (ook door het bos). Door de brede wielbasis is de wagen ook fijn stabiel.

Dit is 1 van onze pony's voor de wagen
Afbeelding

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 19:11

nathalie2302 schreef:
Kan de wagen waarom het gaat niet meer zien aangezien de link verwijderd is, maar weet je ook hoe hoog de bok is?

Onze pony's lopen zowel voor een sulky (HCA) als een concourswagen. Als je net met de sulky gereden hebt en dan de concours pakt is het een behoorlijk hoogteverschil inderdaad. Ook onze vorige recreatiewagen was een stuk lager.

Ik vind het bij onze pony's toch niet misstaan (ze zijn beide ongeveer 1m07) en ik vind de wagen heerlijk rijden (ook door het bos). Door de brede wielbasis is de wagen ook fijn stabiel.

Dit is 1 van onze pony's voor de wagen
Afbeelding

Ik merk het ook dat de link het niet meer doet, ik ben vanavond met mijn vriend nog een keer langs geweest en hij vond hem ook wel iets te hoog maar mijn vriend is heel erg handig dat ie de bok wat lager kan maken. hij is wel erg licht en ze komt hem deze week nog brengen. en dan knappen we hem gewoon op mocht ie niet passen kan ik hem altijd nog in de verkoop koop zetten

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:58

nathalie, ik heb jouw wagen al een aantal keer bekeken in je profiel, die vind ik heel mooi en prettig eruit zien. Hoe hoog is daar de bok van en is het een bepaald merk? En de lengte van het lamoen?
Ik zit zelf al zo lang te twijfelen wat ik wil, eigenlijk liever een 4 wieler, lijkt me gewoon wat degelijker en minder wiebelig, hoewel die hca er geweldig uitziet, maar ik wil graag mijn zoontje mee kunnen nemen. Een marathonwagen is meteen weer zoveel wagen, ik wil ook alleen rijden ermee zonder het gevoel te hebben een hele toestand mee te slepen.. niet zo simpel allemaal..

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 08:07

Ik zou zeggen dat de bok zo rond de 1m10-1m15 zit (lamoen zou ik even moeten opmeten), ik heb geen flauw idee waar deze origineel vandaan komt want kan er niets op terugvinden. Wij hebben 'm van een wagenverkoper die deze als inruil had gekregen op een marathonwagen. Ik had precies dezelfde overwegingen als jij trouwens om deze te kopen.

De recreatiewagen die wij hadden hield qua vering niet over in het bos (dat voelde je behoorlijk) en ik vond die, op die ondergrond, zeker te zwaar voor enkelspan. Toen kwam er eerst de sulky en ik had het gevoel over hobbels/bobbels te zweven (geveerd onder het zitje en boven de wielassen), vervolgens het besluit om de tweespan-wagen te verkopen maar wilde weer iets terug waarmee ik toch ook iemand mee kon nemen.

Ben toen rond gaan kijken voor een concourswagen omdat ik die er ook altijd zo chique uit vind zien en ik vind een groot voordeel dat alles "open" is van voren, dus (net als bij de sulky) is er niets om op de hakken te lopen. Ook deze wagen loopt heerlijk over hobbels/bobbels en door kuilen (nu moet ik wel eerlijk bekennen dat ik niet verwend ben geweest met een dure marathonwagen met bokstoel..dus ik ben misschien qua vering sneller tevreden gezien het vergelijkingsmateriaal dat ik wel heb ;) )

Ik ben er dus super tevreden over, de wagen loopt licht, hoewel ze wat hoog zijn wordt dit in stabiliteit ruimschoots gecompenseerd door de brede wielbasis (ter vergelijking kan ik in het bos nu in het spoor van de grote paardenwagens rijden en dat kon met de vorige vierwieler niet) en het zit heerlijk. Van de zomer moeten we 'm alleen "even" schuren en schilderen maar dat valt in de categorie 'kleine moeite, groot plezier' :)

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:54

Ik heb zelf ook een concourwagen voor mijn grote shetlander (1,14) helaas geen foto's nog steeds... heb wel een foto van de vorige eigenaren, hun ponys zijn een heel stuk kleiner dan de mijne. Vind mijn pony er ook beter voor passen.
Afbeelding
Hiervoor had ik een heel klein wagentje zonder vering dus op zich ben ik er wel op vooruit gegaan :P
Afbeelding

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 14:51

ja dat zal wel een groot verschil zijn je heb een groote shetlander! mijn shetlander is 95cm dus hij moet echt een stuk lager gemaakt worden. zodra ik hem heb zal ik foto's plaatsen .

KambiusH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:58

wij hebben er nog eentje te koop:

het is een kar met 2 disselbomen, de dissels zijn voor shetlandermaat tot ongeveer grote A pony.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

interesse? Mail naar: vlurtjj_ikke@hotmail.com

D_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 23:37

Hee die heb ik ook op marktplaats zien staan! echt een prachtig ding. hoe hoog zit de bok?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 21:14

als de bok ongeveer op hoogte zit met de schoft zit je zowiezo wel goed. ik ben momenteel bezig met de restauratie van een oude concourswagen, die gebruikt werd voor Gelderse paarden. zelf ga ik hem gebruiken voor een Welshje van 1,22 en zodoende heb ik de wagen dan ook verlaagd.
bij concourswagens met paarden (grote maat hackney, tuigpaard) zie je trouwens vaak dat de menner een stukje lager zit (bokhoogte dus) dan de schofthoogte van het paard.