van de zomer wil ik beginnen mijn verzorgpaard heeeel licht in te rijden, gewoon het laten wennen van iemand op zijn rug, het laten stappen en sturen. Ik doe heel veel grondwerk met hem (mengelmoesje van Parelli, Voest en wat van mezelf) dus het sturen leer ik hem natuurlijk eerst vanaf de grond, Maargoed, wat mijn vraag nu is: Ik wil mijn paard op de freestyle manier met aspecten van centered riding gaan berijden, ik wil hem dus voornamelijk met mijn zit berijden, wat kan ik hier het beste voor gebruiken volgens jullie? een barebackpad of een zadel (hij heeft een barefoot boomloos zadel), ik heb zelf de neiging om eerst met een bareback pad te beginnen omdat ik toch eerst in stap ga beginnen en hij mijn signalen via een barebackpad toch beter kan voelen dan met een zadel. Als dit goed gaat wil ik met het zadel aan de slag en daarmee uitbreiden met een drafje. Doe ik hier goed aan?
Alle advies is welkom. En welk bareback pad raden jullie me aan? Ik zat zelf te denken aan het bareback pad van barefoot of een van schapenwol met kniewrongen, die is alleen 170 euro

, ik heb mijn paard boomloos ingereden (voornamelijk met bareback pad), aangezien wij een hoop zadelperikelen hadden vanwege zijn extreem korte rug. En dan nog bitloos ook en ik heb hem toch echt geen onlogische zaken geleerd, hoor.