Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

mirgino schreef:op mijn pony is wel boomloos gereden door mijn bijrijdsters
zelf rij ik met een op maat gemaakt zadel, voor een boomlooszadel ben ik te zwaar [ boven 70 kg ]
en zelf vind ik mijn boomzadel fijner dan de Barefoot Nevada boomloos
als je een jong paard hebt dan zou je boomloos kunnen gaan rijden totdat hij volgroeid is, een boomloos belemmert je paard niet.
en veel mensen vinden zalig rijden
, dus 100 % zeker weten doen we dat nou eenmaal nooit. Ten tweede is mijn paard nog in de groei en deze zadels gaan met de groei mee 
shirley1981 schreef:Ik rijd (nog) niet boomloos.
Was het wel van plan maar werd me afgeraden door de zadelmaker omdat hij zei dat het geen boom heeft en dus ook geen vorm.
) gedurende het jaar. Het zit heerlijk zacht, geen harde boom meer onder mijn kont, ik vind het zalig rijden.
Tobila schreef:mirgino schreef:op mijn pony is wel boomloos gereden door mijn bijrijdsters
zelf rij ik met een op maat gemaakt zadel, voor een boomlooszadel ben ik te zwaar [ boven 70 kg ]
en zelf vind ik mijn boomzadel fijner dan de Barefoot Nevada boomloos
als je een jong paard hebt dan zou je boomloos kunnen gaan rijden totdat hij volgroeid is, een boomloos belemmert je paard niet.
en veel mensen vinden zalig rijden
Je bent niet te zwaar, hoor, als je 70 kilo weegt![]()
Je hebt sowieso van die dubbeldikke inlages en met dat nieuwe VPS systeem, is 't ook zeker geen probleem
Ik weet niet tot welk gewicht je op enkele inlages kunt rijden.
Ik heb een Barefoot Cheyenne en heb deze ten eerste gekocht, omdat ik hem zeer comfortabel vind zitten. Volgens mij voor een paard ook, naar het gedrag en manier van lopen kijkend. Je dat echter niet op de man af vragen, dus 100 % zeker weten doen we dat nou eenmaal nooit. Ten tweede is mijn paard nog in de groei en deze zadels gaan met de groei mee
Tobila schreef:Nou weet ik natuurlijk niet hoe ruim, maar mijn partner bijvoorbeeld wil ook met dit zadel gaan rijden en weegt 95 kilo. Voor hem heb ik in elk geval de dubbele inlages gekocht en dan zou 't geen probleem moeten zijn
iets minder 86kg,maar ook met dubbele inlages had ik het gevoel dat mijn zitbeenknobbels te voelen waren voor haar
juval schreef:ik heb een boomloos met vps en dubbele inlages, en weeg iets meer dan jij mirgino.. paardje lijkt nergens last van te hebben hoor. boomloos zadel weegt van zichzelf al minder dan een boomzadel, dus voor het totaal gewicht is het juist prettiger lijkt me.