Met welk bitlooshoofdstel kan je het beste bitloos rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rijd jij bitloos?

Ja
5 (55%)
Nee
Geen stemmen
Soms
3 (33%)
Nee maar zou wel willen
1 (11%)

Totaal aantal stemmen: 9

Roozie1997

Met welk bitlooshoofdstel kan je het beste bitloos rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 20:12

Laat een reactie achter dan is het makkelijker voor mij om een keuze te maken!
:P:P

Arabesk

Re: Met welk bitlooshoofdstel kan je het beste bitloos rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:46

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:59

Het heeft naar mijn idee geen zin om een bitloos hoofdstel te kopen naar aanleiding van anderen en hun ervaringen. Een bitloze optoming is iets heel persoonlijks. Wat het ene paard (en ruiter) geweldig vindt, hoeft bij jouw paard (en jouzelf) helemaal niet zo te zijn. Ik raad je aan om gewoon een aantal optomingen uit te testen, liefst over langere periode. Ik snap dat dat soms moeilijk is, heb het zelf ook ondervonden, maar het was het me waard.

Mijn paard vindt een touwhalster fijn, daarnaast een sidepull, maar het liefst rijden we met touwhalster. Maar ach, met dressuurles schiet een touwhalster niet zo op natuurlijk :+ . Ik ben ook in het bezit van een PmP bitloos hoofdstel (www.paardenmetplezier.eu). De kruislingse modellen waren geen succes (die waren een RAMP :j ), ik heb er nog eentje, maar die heb ik langdurig uitgeleend aan iemand die er wel fijn mee rijdt met haar paard. De andere (van de ruitersportshop) heb ik snel verkocht.

Een bitloos hoofdstel hangt af van het paard, van de ruiter en van het doel van je rijden. Succes met je zoektocht!!!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 22:12

Vanwege het ontbreken van een openingspost en bovendien een poll die niet overeenkomt met de topictitel is het nut van dit topic niet duidelijk, en daarom hier een slotje.
Het is belangrijk dat je in de openingspost zet wat het doel van je topic is, en waarom je deze vraag stelt.

Voor meer informatie over bitloze optomingen wil ik je graag verwijzen naar dit topic: [HK] Soorten bitloze optomingen en waar ze te vinden