[AR] [Shet] At Work met nieuwe marathonwagen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

92smartie92

[Shet] At Work met nieuwe marathonwagen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 21:37

Hallo,

Eindelijk foto's van onze nieuwe kar, na maanden stil gestaan te hebben Paloma eindelijk weer voor de kar geknoopt. Ik zelf denk dat ze te ver voor de kar staat, wat vinden jullie hiervan? Tips zijn welkom.

Hier de foto's...

1. We beginnen met de spectaculairste!! :D
Afbeelding

2. Drafje.
Afbeelding

3. Niet willen stilstaan.
Afbeelding

4. Mooi beenwerk.
Afbeelding

5. Beetje duf.
Afbeelding

6. Lekker galopje..
Afbeelding

7. Lekker uitstappen.
Afbeelding

8. En weer richting huis.
Afbeelding

9. Dochterlief weer helemaal blij dat de melkbar in aantocht is.
Afbeelding

Laat je een berichtje achter?

:wave:

Tinks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:43

Leuke wagen!!!

Denk dat de afstand paard tot wagen wel wat kleiner mag, maar daar moeten de experts maar even hun kennis op los laten.

JorisDy

Re: [Shet] At Work met nieuwe marathonwagen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:59

Wat gaaf zeg :)!

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:22

Jaaa daar is onze knollie. Wat ziet ze er goed uit.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:41

Hele mooie wagen
Shet kan zeker nog wel een heel end naar achteren. Is het lamoen verstelbaar? De broekriemen zitten ook niet op de juiste manier aan het lamoen vast, zo hebben ze weinig nut en zal hij zeker niet op de broek remmen
De zweep hoort trouwens in je hand

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 09:03

Mooie wagen :j

92smartie92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 12:53

Napie schreef:
Hele mooie wagen
Shet kan zeker nog wel een heel end naar achteren. Is het lamoen verstelbaar? De broekriemen zitten ook niet op de juiste manier aan het lamoen vast, zo hebben ze weinig nut en zal hij zeker niet op de broek remmen
De zweep hoort trouwens in je hand

Dat dacht ik zelf ook al dat ze er toch iets te ver voor staat. Lamoen is verstelbaar ja. De broekriempjes raak ik altijd mee in de war, en de zweep.. ik weet het. Ik vind dat ze prima op stemcommanda reageert. Ook al hoort de zweep in je hand.. :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 16:16

Allereerst beginnen met je zweep in je hand te houden. Prima dat ze reageert op je stem, maar je zweep gebruikt je voor veel meer dingen. Daarna mag je je borst een stukje omhoog doen. En je pony mag inderdaad wel wat dichter op de wagen staan als dat mogelijk is.

Verder vind ik dat je nieuwe wagen erg leuk is, leuk plaatje zo met je pony ervoor.

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 17:24

Mooie wagen! En een erge leuke aanspanning!
Op foto 2 lijken de oogkleppen erg naar binnen te staan, als ik het hoofdstel altijd in doe, buig ik even de kleppen nog naar buiten, zodat het niet stoort, (het kan ook vertekenen)
Veel succes verder! :D

92smartie92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 19:47

Jelleee: Ik zal volgende keer op de zweep letten. De borst een stukje omhoog? Ik dacht dat hij al hoog genoeg zat, als ik hem nog hoger doe, is dat dan niet benauwend? Ze kan nog maar een klein stukje dichter op de kar. Bedankt voor het compliment.. ;)

Evelinee_ : Dank je!! Ik geloof dat het van de oogkleppen wel meevalt. ;) Ik doe dat af en toe ook wel eens, het hoofdstel iets wijder doen.

Bedankt voor de reactie's :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:51

Nee volgens mij kan je borst nog wel een stukje omhoog. Benauwd wordt hij niet zomaar hoor, niet als de borst op normale hoogte hangt. Veel mensen hebben de borst te laag hangen omdat ze anders denken dat ze in de problemen komen met de luchtpijp.

92smartie92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 21:09

Ok. Ik zal kijken wat ik kan doen. Bedankt voor je tips. :)

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 15:38

Errg leuke wagen zeg!!! Waar heb je die gekocht?
Hij past ook mooi bij je pony, hoe groot is ze? Best wel aan de maat als ik het zo zie.

Het lijkt met verstandig als je je in de functie van de zweep gaat verdiepen en met die theorie in je achterhoofd, je zweep in de hand houd. Ook al hoef je hem niet vooruit te slaan, kun je je zweep voor genoeg andere dingen gebruiken. Naast het feit, dat het gewoon 'hoort' om de zweep vast te houden. Kleine moeite, groot effect.
Pony kan inderdaad nog een halve meter naar achteren, goed gezien, maar dit is geen vereiste. Als je gewoon over straat rijdt, dan maakt het niet zoveel uit hoor.
Borst mag inderdaad ook nog 1-2 gaatjes naar boven. Ze heeft er nu last van met lopen. De luchtpijp komt niet zomaar in de problemen als je hem omhoog hangt.

Zo te zien hebben jullie er allebei hartstikke veel plezier in en dat is het belangrijkste!!

92smartie92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 09:16

Sjonniej schreef:
Errg leuke wagen zeg!!! Waar heb je die gekocht?
Hij past ook mooi bij je pony, hoe groot is ze? Best wel aan de maat als ik het zo zie.

Het lijkt met verstandig als je je in de functie van de zweep gaat verdiepen en met die theorie in je achterhoofd, je zweep in de hand houd. Ook al hoef je hem niet vooruit te slaan, kun je je zweep voor genoeg andere dingen gebruiken. Naast het feit, dat het gewoon 'hoort' om de zweep vast te houden. Kleine moeite, groot effect.
Pony kan inderdaad nog een halve meter naar achteren, goed gezien, maar dit is geen vereiste. Als je gewoon over straat rijdt, dan maakt het niet zoveel uit hoor.
Borst mag inderdaad ook nog 1-2 gaatjes naar boven. Ze heeft er nu last van met lopen. De luchtpijp komt niet zomaar in de problemen als je hem omhoog hangt.

Zo te zien hebben jullie er allebei hartstikke veel plezier in en dat is het belangrijkste!!

Dankjewel! :) Ik heb de wagen gekocht bij een handelaar, weet zijn naam zo niet even. M'n pony is 1.10, dus dat is aan de grote kant ja! Ik heb er ook erg plezier mee, ze kan hem ook makkelijk trekken.
En wat betreft de zweep, het is inderdaad wel zo, op een eerdere menwedstrijd was het ook verplicht om de zweep erbij te houden, dus ik weet het eigenlijk wel. ;) Ik vind het alleen nog lastig, dus ik moet er nog wat meer op oefenen. Het is inderdaad ook wel zo dat je je zweep voor meerdere dingen nodig hebt, dat heb ik ook wel door dan. ;) Het borsttuig ga ik hoger doen.. :) In ieder geval, erg bedankt voor de tips! :D Vind ik erg fijn. :)

We hebben ook érg veel plezier van haar hoor!! :+:

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:07

Als je de zweep net voor het handvat vastpakt, dan kost het minder moeite om hem vast te houden dan wanneer je hem helemaal aan het uiteinde vasthebt. Gewoon lekker mee oefenen!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:59

Leuke foto's en mooie wagen, veel plezier ermee!

92smartie92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 10:32

Dank je! :)