criollolover, schrijffouten komen overal op bokt veel te veel voor dus door het te herhalen kunnen we er niet veel aan doen
@TS ik heb geen idee of ze het kunnen
Koper
Geplaatst: 22-04-09 11:43
Ezels zijn slim! Je kunt ze vast wel het één en ander bijbrengen maar ik zou gewoon beginnen met ze aan je laten wennen, dus borstelen, ze netjes leren meelopen enz. voor je aan vd begint. Veel plezier!
Je kunt een ezel alles leren, maar je moet rekening houden met hun manier van doen/denken. Een ezel is niet zo snel onder de indruk van iets en dwang werkt bij een ezel meestal averechts. Bij een ezel moet je vooral psychologie gebruiken, als je iets wilt bereiken. Maw... je moet ontdekken waarmee je hem een plezier doet en dat inzetten. Je moet altijd net wat minder vragen dan hij van plan is om te geven. Je moet hem kunnen verrassen(juist als ie denkt dat je van plan bent om dat ene ding wat ie niet wil doen toch door te zetten, ga je heel iets anders doen) je moet langzaam te werk gaan, veel rust tussendoor nemen en de ezel de tijd geven om tussendoor na te denken. Je moet een sterk gevoel voor humor hebben
lijkt me wel leuk om te zien zeg .. als het lukt moet je even foto's plaatsen!
riz95
Geplaatst: 28-04-09 13:06
ik heb nu sins kort samen met mijn zusje ook een verzorg ezeltje. Ze kan nog niets echt niets XD poetsen vind ze zelfs nog spannend. Maar ze is wel erg slim en leert snel, je zo kleine dingetjes kunnen aan leren om te beginnen. Veel Succes er mee !
VD weet ik niet zo meteen maar mijn ezeltje wordt bereden en ze springt ook ze zijn vooral heel moeilijk om iets aan te leren als je weinig geduld hebt