Driejarige Nelson test de pessoa uit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sappos

Driejarige Nelson test de pessoa uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 22:50

Dankzij Mystictinker hier op bokt heb ik eindelijk een pessoateugel voor Nelson aangeschaft. Ik was nog niet bekend met het longeren hiermee maar aangezien iedereen er altijd vol lof over is wilde ik het wel uitproberen :) De foto's zijn van de 1ste keer, toen heb ik hem 5 minuutjes rondgeslingerd en eventjes alle standen uitgeprobeerd. De filmpjes zijn va de 2e keer, afgelopen zaterdag, eerst heb ik hem lang laag losgewerkt en toen heeft ie nog een paar rondjes in de dresuurhouding gelopen := Alles natuurlijk nog lekker los en rustig aan want hij wordt over precies een maand pas 4.
Commentaar is welkom :)

Lang en laag beginnen
Afbeelding

Afbeelding

Heel fijn beeld *D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Iets hoger ingesteld

Afbeelding

Dressuurhouding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Al met al te zien dat de pessoa erg los zit en zeer minimaal inwerkt. Grappig om te zien hoe hij zich echt wat meer opricht op de laatste foto's.

Linksom, stap, lang laag.

Linksom, draf, lang laag.

Rechtsom, stap, lang laag.

Rechtsom, draf, lang laag.

Linksom, stap, dressuurhouding.

Rechtsom, stap, dressuurhouding (met zoom op het bit := ).

:wave: :wave:

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 19:32

Wauw, wat heb je een lekker-ding-pony! :P Ik ben nog benieuwd naar wat voor bit je gebruikt, ben benieuwd naar de naam :P
Ook nog foto's van één van je spetters op de keuring? Kan het topic nie vinden..

Sappos

Re: Driejarige Nelson test de pessoa uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 19:34

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 16:21

bitje werkt op deze stand gewoon als een trensje ;)

ziet er keurig uit hoor vind ik, hoewel hij in de mond onrustig oogt op een paar van de plaatjes (twee keer?), maar niet storend.

de hoge houding die je laat zien is overigens niet de dressuurhouding, die zit er één standje onder. die hoogste, met het bovenste lijntje óp het schoftje is de opgerichte houding, en daarmee ook meteen het hoogste 'niveau' voor aan de pessoa. persoonlijk vind ik deze stand in dit stadium nog niet zo geschikt, je ziet ook dat Nels er nog erg weinig mee doet in die richting.

de dressuurhouding zit dus één ring daaronder als het ware, op jouw singel, die compact is, zou ik voor de dressuurhouding zelfs nóg een ringetje lager doen, en dus die kleine nemen.

voor de rest, het ziet er allemaal weer keurig uit, mooi voor mekaar zo allemaal. op een paar momenten zie je ook duidelijk dat hij érg mooi op het achterbeen zit, super hoor! en zo te zien kan hij zich prima vinden in het werken met de hulpteugel zo, op het ene filmpje zie je dat ie er af en toe wat tegenaan loopt maar ook daar absoluut niet vervelend... ik zou zeggen ga zo door!

(helaas laden de filmpjes bij mij niet goed, waardoor ik ze in stapjes zie met kleine stukjes film, ipv een vloeiend filmpje. da's wel jammer)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 18:12

Dankje daar kan ik wat mee! Probeerde vooral in te zoomen omdat je nog wel ziet dat het achterbeen ervoor zorgt dat er druk op het bit zit. Bij de "hoge" houding (die in mijn handleiding als dressuurhouding staat, hoge houding zou volgens dat ding eentje lager moeten zijn, op de hoogste enkele ring zeg maar) zie je nog wel dat de pessoa flink in de mond werkt, daarom heb ik er maar 2 rondjes mee gelongeerd op deze manier. Verder kan Nels zeker met de laag en laag houding goed uit de voeten, hij mag nog iets meer inwerken want hij kan nu redelijk normaal lopen zonder dat er druk komt.

Die 2x onrustig in de mond is dat hij 2x aan het kauwen was, op de foto's zie je idd net dat tongetje ;)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 13:14

Hihihi, nu snap ik helemaal waarom mijn grote paard niet in de passoa past :D Die zijn gemaakt op deze kleintjes :D Hahah ziet er goed uit joh :D

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 22:01

Hihi een ding...deze is natuurlijk wel helemaal op maat gemaakt voor de kleintjes := Mijn vzpaard van 1.70 zou er niet inpassen :') _O-

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 23:25

Waar haal je die kleine singeltjes enzo! Wat goed dat je hem zo traint! Ziet er goed uit! Fijn is een passoa he :D

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 23:29

Pessoa is idd handig, maar ben wel heel bang dat hij zichzelf in zn mond trekt als zn achterbeen beweegt. Mystictinker heeft die van mij gemaakt, zij kan op bestelling elke maat maken :D

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 23:34

Zo laat ben je nog wakker :P

Wat heeft hij voor donkere kleur vacht boven zijn voorbenen/ borst ? Is dat zijn kleur daar gewoon? Viel me ook op op de keuring foto´s en ik dacht ik vraag het nu eens :P.

Je krijgt wel een mooie gespierde hals en kont van de Passoa dus lijkt me wel wat voor als mijn hengstje ook tegen de drie jaar is ;).

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 09:06

Nelson wordt over een paar dagen al 4 := Maar voor mij is hij gewoon nog lekker 3.
Hij is roan wat dus betekent dat zn ondervacht wit is en bovenvacht rood. Als je hem scheert krijg je dat witte/zandkleurige maar omdat het nog vroeg in het jaar is blijf zn bovenvacht nog rood, die haren groeien terug. Hij krijgt nu eerst een lelijke rode vacht en die kleurt dan door tot zomervacht zandkleurig met rode benen en hoofd....dan is hij op zn mooist :j De bruine streep die je ziet komt van dat hij al eerder geschoren is maar toen niet helemaal.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 12:07

Heb je ook foto´s van hem in verschillende kleuren :D