Het compliment slecht voor een paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nikkivdnberg

Het compliment slecht voor een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 16:54

Hallo allemaal,
mijn paard fay kan het compliment met haar hoofd op de grond zoals je op de plaatjes ziet.
Natuurlijk doe ik het alleen als ze goed los is zodat ze geen spier kan verrekken
en ze deed het vrijwel gelijk de eerste helemaal doorbuigen.
Nou zijn er een paar mensen die het zielig vinden en
zeggen dat het slecht is voor het paard.
Is dat ook zo of buigt ze te ver door ofzo?
Ze is tevens pas 6 jaar dus erg jong en nog lekker lenig.
kunnen jullie mij helpen?
Afbeelding
Afbeelding
groetjes nikki

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 17:14

je moet met het compliment erg uitkijken dat je paard zijn rug niet wegdrukt, en vooral dat hij niet te diep met zijn hoofd richting de borst gaat. Op foto 2 vind ik het persoonlijk al te diep.

Vooral als je het met beloning doet, zal je paard kosten wat het kost zo ver gaan dat hij het snoepje kan pakken. Maar let erop dat als je paard in deze positie zit (wat geen natuurlijke positie is) zijn evenwicht kan verliezen en dan kunnen er nare dingen als gevolg hiervan zijn...

Als je in de toekomst zijn hoofd niet zover meer onder de borst laat komen, maar zijn neus ongeveer ter hoogte van zijn rechterknie (ik neem even foto 2 als voorbeeld) dan is dit een betere positie en voorkom je het gevaar dat hij bijv. omvalt en zijn nek breekt.

Afbeelding
bron: www.wildhorse.nl

zo zie ik het compliment graag, niet dieper.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 17:18

Assiej schreef:
je moet met het compliment erg uitkijken dat je paard zijn rug niet wegdrukt, en vooral dat hij niet te diep met zijn hoofd richting de borst gaat. Op foto 2 vind ik het persoonlijk al te diep.

Vooral als je het met beloning doet, zal je paard kosten wat het kost zo ver gaan dat hij het snoepje kan pakken. Maar let erop dat als je paard in deze positie zit (wat geen natuurlijke positie is) zijn evenwicht kan verliezen en dan kunnen er nare dingen als gevolg hiervan zijn...

Als je in de toekomst zijn hoofd niet zover meer onder de borst laat komen, maar zijn neus ongeveer ter hoogte van zijn rechterknie (ik neem even foto 2 als voorbeeld) dan is dit een betere positie en voorkom je het gevaar dat hij bijv. omvalt en zijn nek breekt.

bedankt voor je reactie,
maar mijn paard lust de snoepjes niet eens en ik doe het gewoon met mijn hand.
En volg haar tot ze ''stopt'' zeg maar.
Ze volgt dus eigenlijk niks ik doe alleen mijn hand naar beneden,
zodat ze weet dat ze het compliment moet doen.
Tip hoe ik het anders kan doen misschien?

Assiej

Re: Het compliment slecht voor een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 17:28

Het is eigenlijk aan jou om te bepalen tot waar je paard met z'n hoofd gaat, en dus niet tot zij stopt :)

Om het te leren kun je ook een clicker gebruiken, in het begin met beloning (al zijn het bikskorrels)

Volgt je paard jouw hand al, als je het compliment vraagt? Dan kun jij dus aangeven dat ze bijv. bij haar knie moet stoppen, wat ik op de foto al aangaf. Als je dat zo ver hebt dan heb je in principe een perfect compliment.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 17:33

Assiej schreef:
Het is eigenlijk aan jou om te bepalen tot waar je paard met z'n hoofd gaat, en dus niet tot zij stopt :)

Om het te leren kun je ook een clicker gebruiken, in het begin met beloning (al zijn het bikskorrels)

Volgt je paard jouw hand al, als je het compliment vraagt? Dan kun jij dus aangeven dat ze bijv. bij haar knie moet stoppen, wat ik op de foto al aangaf. Als je dat zo ver hebt dan heb je in principe een perfect compliment.

Das waar misschien volgt ze me ook wel tot haar knie,
zal het eens proberen bedankt:P
en wat de clicker betreft, dat werkt niet want zodra ze
een klikje hoort gaat ze rennen dan denkt ze dat ze harder moet;)
Maar toch bedankt:)

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 17:35

Haha okee dan gaat dat niet werken nee, dat werkte bij mijn paard ook niet die snapte het gewoon niet, legde de link tussen de clicker en de beloning niet.

Ik denk dat het voor jou het beste is om inderdaad aan te geven waar ze moet stoppen met haar hoofd, en daarmee heb je een voordeel dat ze al weet wat je bedoeld. Dus voortaan in plaats van met 'haar hoofd op de grond' wat je in je eerste post zei, kun je het voortaan een perfect compliment noemen ;)

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 19:38

Assiej schreef:
Haha okee dan gaat dat niet werken nee, dat werkte bij mijn paard ook niet die snapte het gewoon niet, legde de link tussen de clicker en de beloning niet.

Ik denk dat het voor jou het beste is om inderdaad aan te geven waar ze moet stoppen met haar hoofd, en daarmee heb je een voordeel dat ze al weet wat je bedoeld. Dus voortaan in plaats van met 'haar hoofd op de grond' wat je in je eerste post zei, kun je het voortaan een perfect compliment noemen ;)

okee :D
haha fay pakt heel snel iets op gelukkig :P
alleen die legt de link van klik > harder ;)

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 19:39

Ik heb het antwoord op mijn vraag er kan dus een slotje op...

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:39

Verplaatst van VSW naar GVL.