Leren longeren aan dubbele longe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Oakland1990

Leren longeren aan dubbele longe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 11:23

Omdat ik steeds vaker mensen het zie doen, wil ik op deze manier ook graag leren longeren. Maar hoe begin ik er aan?
Ik heb reeds:
paard :+
longeersingel
gewone longe
dubbele longe
normaal hoofdstel met trensbitje.
Barst maar los, het paard is aan een gewone longe helemaal op de stem getraind en het leek me fijn daar mee te starten omdat ik zo al genoeg in mijn handen zou hebben, daarna de zweep erbij nemen.

Oakland1990

Re: Leren longeren aan dubbele longe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 16:10

Eerste poging is achter de rug, paard liep er mee weg alsof hij het al jaren doet, veel overgangen gemaakt, paar keer van hand veranderd, alleen blijft hij daarin niet genoeg doorstappen... Oefening baart kunst, ik ben al heel blij dat hij het zo vlot oppikte en leuk vond :)

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 17:23

Klinkt goed! :)

Zelf ben ik ook pas heel eigenwijs zonder begeleiding begonnen. :o En bij mij ging het net zo.

Ik denk dat ervaring, naar je paard kijken en luisteren en rust het belangrijkste zijn.
Zelf zou ik alleen niet met bit in gaan longeren als jullie nog beiden onervaren zijn. Misschien dat je een bitloos hoofdstel of kaptoom kan regelen?

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 20:43

Bitloos kent hij al helemaal niet dus dat lijkt me nog eens zo verwarrend voor paardlief. Heb het vooral op vwnw gehouden dus dan heb ik sowieso al weinig contact en appelbitje, hij leek het maar normaal te vinden.