Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Zou zonde zijn als je direct iets aanschaft en het werkt niet.

ietjepietje schreef:ik moet mijn pony altijd aan de teugel rijden
ietjepietje schreef:ze zitvast in haar nek
ietjepietje schreef:ik moet best wel wat druk geven.

Citaat:Als jij je paard met veel druk aan de teugel rijdt, krijg ik het idee dat hij meer in de krul getrokken wordt, dan dat hij zich daadwerkelijk fysiek goed beweegt onder jou. Als je met veel druk op de teugels rijdt, vind ik bitloos rijden niet geschikt voor jullie. Je wordt dan toch behoorlijk terug geworpen in het rijden op je zit. Daarbij is het altijd fijn om dit te ondersteunen met goed grondwerk, zodat je paard ook gevoeliger wordt voor lichaamstaal, wat je weer meeneemt in het rijden.
want alleen Z springen, en eventing (dacht ik, kan ook endurance zijn) mag bitloos Salista schreef:Als je je paard aan de teugel rijd, maakt het neit uit of je met of zonder bit rijd, heb ik in een ander topic gelezen.
Maar als ik wil dat me pony aan de teugel rijd, en dan vraag ik, soms gaat hij, soms niet, dan lijkt het of hij helemaal in de krul getrokken wordt. maar dat doet hij zelf. Hij gaat overdreven rond en omlaag, terwijl ik alleen vraag of hij wil ontspannen.
in stap ontspant hij wel, maar in draf echt neit.