Amiro werd december 2007 gekocht nadat we onze andere topper Amando hebben moeten laten inslapen door Koliek. Hij was toen nog maar 2 jaar.
Amiro had altijd buiten gestaan, weinig in de hand geweest en was supervlug met zijn benen.( lees trap!)
Nadat hij een half jaar bij een vriendin heeft mogen staan met bijna 24 uur weidegang is hij vorig jaar bij ons op stal gekomen.
Eerst nog eens ziek geworden, wormeninfectie erbij en waarschijnlijk ook nog eens staart en manen eczeem........
Al met al duurde het wel een tijdje voordat meneer weer lichamelijk fit was.
Eind oktober begin november 2008 ben ik begonnen met grondwerk. Dit hebben we uitgebouwd tot aan de longe longeren. Dekje en singeltje erbij. Sinds 2 maanden zet ik hem aan de longe bij en heeft hij een bit in. nu is hij zadelmak en heeft mijn man er al een paar keer opgezeten. Nu gaat het werk beginnen.
Heerlijk om zo samen met je paard een nieuw begin te hebben. Wat ja dat was het voor ons een nieuw begin.
Amiro is erg leergierig en pakt alles snel op.
Nu zijn we op het punt om echt te beginnen met rijden. Dit wordt overigens onder deskundig toezicht gedaan.
Ik ben erg trots hoe hij het nu doet. Hij wordt over 2 maandjes 4. Ik vind het een mooie leeftijd en om eerlijk te zijn is hij er nu ook pas aan toe.
Hier wat fotoos:
Amiro als veulen

Amiro 1 jaar geleden

en nu: