Parelli: Wat aanschaffen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laura1986

Parelli: Wat aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 08:28

Ik ben pas begonnen met Parelli Natural Horsemanship en ik vind het echt helemaal super (ik vind het wel enigzins stom van me dat ik hier toch eerder aan begonnen ben, had me heel wat moeite kunnen besparen ;) ). Ik wil hier dus echt wel verder mee! Ik ben begonnen met het kijken van de DVD´s van het oude level 1, en heb de boekjes nu tijdelijk te leen. Ik heb zelf al een touwhalster en een leadrope (van Voest), hier werk ik al ruim een jaar mee. Op stal heb ik een carrot stick met savvy string zien staan, ik ga navragen van wie deze is en of ik hiermee mag werken tot ik eigen materiaal heb. Dus een week ofzo kan ik wel vooruit denk ik, maar dan...

Nu ben ik me dus aan het afvragen wat het handigste is om aan te schaffen.

Voor mijn gevoel kan ik nu kiezen uit 2 dingen:

On Line Kit voor 199 USD (Dit is ong 150 euro, ik heb een promo code en hoef dus niet meteen lid te worden van de Savvyclub).
(Kit includes: The On Line Patterns (DVD, book of tips, progress map and handy pocket guide), plus you'll receive the HorsenalityTM DVD and the Seven Games DVD originally released as part of the Success Series, as well as a carrot stick, savvy string, 12-foot Line and halter.) Nadeel is dat ik een heel aantal dingen uit deze kit al heb. Los kopen is echter nog kostbaarder, en losse carrot stick kost al 62.67 USD en als je lid bent van de Savvy Club: 47.00 USD.. Daarbij krijg je denk ik ook verzendkosten en ik kan nog niet echt vooruit.... dus los aanschaffen schiet denk ik niet op.

Complete Kit voor 1952.49 USD (= ong 1470 euro), als ik lid wordt van de Savvy Club: 996.00 USD (= ong 750 euro)
(This Kit provides you with everything you need for all Four Savvys. Kit includes: The On Line Patterns, Liberty Patterns, FreeStyle Patterns and Finesse Patterns (each set includes a DVD, book of tips, progress map and handy pocket guide), plus you'll receive the complete Success Series, as well as a carrot stick, savvy string, 12-foot Line, halter, 22-foot Line, 45-foot Line, hackamore and a complete cradle bridle system.) Dit is wel vrij duur, maar ik denk dat ik hier best lang mee vooruit kan, en dat ik geen losse dingen meer aan hoef te schaffen (ok, behalve een zadel dan, ook een leuke grap :+ ). Ik wil zelf niet met een bit gaan rijden, dus die blijft ongebruikt of verkoop ik door, de rest van het pakket lijkt me erg bruikbaar.

Ik hoop dat er hier mensen zijn die bekend zijn met PNH en die mij hierbij kunnen helpen. Alvast bedankt!

Wildgirl

Re: Parelli: Wat aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 08:30

Ik denk dat Parelli hem niet zo zeer zit in de dingen die je gebruikt maar hoe je ermee om gaat.....
Ik grondwerk ook met een zelfgemaakte leadrope; paard merkt het verschil niet hoor!

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 08:33

Dat klopt wel Wildgirl, maar ik heb de informatie wel nodig die ook in de paketten zit, en een carrot stick en dat soort dingen maakt het wel een stuk makkelijker om het programma te kunnen volgen denk ik?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 08:42

Ik zou als ik jou was eens op marktplaats en ebay gaan snuffelen voor een 2e hands carrotstick en informatieve boeken/dvd's.
1470 euro is een hoop geld....

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 08:42

mmm tja moeilijk.

Zoiezo kun je de spullen zoals stick en string en leadropes en halsters enzo ook goedkoper aankomen bijvoorbeeld bij equiplay.

Tja en kwa lesmateriaal...ik ben nu al 3 jaar met level 1 en 2 en een beetje 3 bezig..maar ben dan ook niet bekent nog met de patterns. Ik denk dan ook dat je veel hebt als je het nieuwe level 1 en 2 hebt je nog genoeg te doen hebt...als je dan toch met de patterns wilt beginnen lijkt me die eerste optie een goede optie. Je kunt altijd de dingen te koop zetten waar je niks aan hebt.

Tja..wel moeilijk..als je het geld hebt ja waarom dan niet voor die tweede gaan, dan heb je wel veel. Zit daar trouwens het liberty and horsebehaviour pakket niet ook bij? En hierbij ook..tis nog nieuw dus er zal voorlopig niks bij komen dus kun je idd voor wel wat jaren vooruit neem ik aan. Ook hierbij kun je dingen te koop zetten als je ze toch niet gebruikt.

Tja..enige advies op basis van mijn ervaring is level 1 en 2 zien aan te komen...over de patterns geen advies omdat ik ze zelf nog niet heb gezien.

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 08:44

ow volgends mij heb ik trouwens nog wel een stick en string staan...die mag je ook wel zolang lenen....als ik ze vind...

offtopic zin om straks nog te gaan wanelen??

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 08:44

Ik zie nu dat de patterns ook als kit kunnen worden gekocht:

Parelli Patterns

This is Pat Parelli's blueprint for developing horses and riders over four levels and in four areas of study both on the ground and riding. They are called The Four Savvys: On Line, Liberty, FreeStyle, Finesse. You can work on one or more Savvys at a time.
Parelli Patterns offer the perfect plan for what to do, but more importantly they develop the horse's responsibility rather than making him a mindless puppet.

Kost: 596.00 USD of als je lid bent van de savvy club 447.00 USD (is ongeveer 340 euro).

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 08:47

peaches schreef:
ow volgends mij heb ik trouwens nog wel een stick en string staan...die mag je ook wel zolang lenen....als ik ze vind...

offtopic zin om straks nog te gaan wanelen??

Hey

Ok, als je het kan vinden zou het wel handig zijn. Wat ik ook bestel, het duurt denk ik wel even voor het er dan ook is.

Ook even offtopic: ik wilde vanmiddag gaan beginnen met de 7 games.. en ik moet ook nog taart gaan bakken, en de paarden verzorgen, dus ik zit een beetje krap met mn tijd. Morgen kon jij niet he?

Je kunt natuurlijk wel altijd naar ons komen wandelen, op bezoek en weer terug.. lijkt je dat wat?

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 09:01

ja alleen sochtends...tot half 1 ofzo

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 09:14

FF per PB die offtopic zaken ´regelen´ ;)

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 09:23

Wildgirl schreef:
Ik zou als ik jou was eens op marktplaats en ebay gaan snuffelen voor een 2e hands carrotstick en informatieve boeken/dvd's.
1470 euro is een hoop geld....

Dat was ik ook niet van plan om eraan uit te geven :+ lid worden van de savvy club is dan veel goedkoper :j

Ebay vind ik ech ****, dan betaal ik liever wat meer en weet dat dat ik het ook echt ontvang etc.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 09:45

peaches schreef:
mmm tja moeilijk.

Zoiezo kun je de spullen zoals stick en string en leadropes en halsters enzo ook goedkoper aankomen bijvoorbeeld bij equiplay.

Tja en kwa lesmateriaal...ik ben nu al 3 jaar met level 1 en 2 en een beetje 3 bezig..maar ben dan ook niet bekent nog met de patterns. Ik denk dan ook dat je veel hebt als je het nieuwe level 1 en 2 hebt je nog genoeg te doen hebt...als je dan toch met de patterns wilt beginnen lijkt me die eerste optie een goede optie. Je kunt altijd de dingen te koop zetten waar je niks aan hebt.

Tja..wel moeilijk..als je het geld hebt ja waarom dan niet voor die tweede gaan, dan heb je wel veel. Zit daar trouwens het liberty and horsebehaviour pakket niet ook bij? En hierbij ook..tis nog nieuw dus er zal voorlopig niks bij komen dus kun je idd voor wel wat jaren vooruit neem ik aan. Ook hierbij kun je dingen te koop zetten als je ze toch niet gebruikt.

Tja..enige advies op basis van mijn ervaring is level 1 en 2 zien aan te komen...over de patterns geen advies omdat ik ze zelf nog niet heb gezien.

In het complete pakket zitten alle succes series..
Het liberty and horsebehaviour pakket staat niet op de website.. Is dit dan misschien een ouder iets?

Tja of ik het geld heb of niet hang af welk bedrag ik overmaak van mn spaarrekening ;) en als het de moeite waard is...
;) ;) ;)

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 10:05

l&hb kwam soort van tegelijk uit met de succes serie's. In dit pakket gaan ze ook weer dieper in op dingen, zoals de sevengames maar bijvoorbeeld ook trailerladen.

Natuurlijk ben je waarschijnlijk goedkoper uit als je nu alle patterns koopt ipv apart, maar dan zou ik eerder beginnen met de online kit met de sevengames en horsenality dvds en dan de volgende patterns erbij kopen als je daar aan toe bent.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 11:01

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:40

Als je echt zeker weet dat je parelli wilt volgen tot aan level 3, is die tweede optie best wel ok. Als je alles los koopt, ben je volgens mij een stuk duurder uit. Zoek gewoon even uit, hoeveel het scheelt met alle materialen die er bij zitten. Als het niet veel scheelt, als je alles los koopt, kan je net zo goed alles loskopen ipv in een keer.

Ik raad trouwens ten eerste absoluut de savvy club aan. Daar staat heel veel info op, kost niet veel en je kan het elk moment opzeggen. Daarnaast ben ik erg groot fan van de patterns.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 07:43

sanne83 schreef:
Als je echt zeker weet dat je parelli wilt volgen tot aan level 3, is die tweede optie best wel ok. Als je alles los koopt, ben je volgens mij een stuk duurder uit. Zoek gewoon even uit, hoeveel het scheelt met alle materialen die er bij zitten. Als het niet veel scheelt, als je alles los koopt, kan je net zo goed alles loskopen ipv in een keer.

Ik raad trouwens ten eerste absoluut de savvy club aan. Daar staat heel veel info op, kost niet veel en je kan het elk moment opzeggen. Daarnaast ben ik erg groot fan van de patterns.

Als ik de patterns als set (447 dollar) koop en de andere DVDs van de success series (10 x 47 dollar) erbij ben ik net zo duur uit, maar heb ik het materiaal er niet bij.

Ik moet eerst even goed beslissen of ik nu echt tot het hoogst haalbare level door wil gaan. Ik dacht het gister zeker te weten, mar nu heb ik alweer zoiets van nah :+

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 10:11

Als je echt goed aan de slag wil en snel goede resultaten wil halen, is die tweede optie absoluut een goede keuze. Zo'n compleet pakket voor 750 euro is niet veel geld. Als ik toen wist wat ik nu weet, had ik dat zeker in 1x aangeschaft.

En mocht het niet bevallen, of je wil niet verder dan Level 2, dan kun je die overige spullen zo weer voor een goede prijs verkopen.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 07:26

De tweede optie vind ik nog zo gek niet... 1400 Dollar is heel wat geld, maar hier kan je echt wel enkele jaren mee verder. Bovendien is het net zoals evelien ook zegt: de parelli spullen blijven altijd wel een bepaalde waarde hebben, dus die kan je makkelijk voor een goede prijs weer verkopen als het je niet bevalt.

Je kan idd beginnen met het level 1 & 2 pakket (die met de boekjes en dvd's), maar die patterns vind ik toch ook echt enorm goed! Het helpt je om meer echt te spelen met je paard en het helpt je de games te verbeteren. Want als je ergens moeite hebt met een bepaald pattern moet je je gaan afvragen welk deel minder goed gaat en welke game er juist gefixt moet worden.

Voor de rest kan ik je absoluut de savvyclub aanraden hoor! Het is echt de enorm de moeite!

teve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 10:06

laura1986 schreef:
ik heb een promo code en hoef dus niet meteen lid te worden van de Savvyclub).

Ik twijfel ook om lid te worden hoe ben jij aan die promo code gekomen?