longeren,

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

danflo

longeren,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 19:49

Wie heeft nog leuke tips om het voor mijn paard leuk te houden om te longeren, die rondjes draven en de galop heeft hij echt na 15 minuten wel gezien.

groeten, yvonne

Alagone

Re: longeren,

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 19:51

Springen aan de longe, dubbele lijn?

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:17

Ja, paar balkjes neer leggen

gekoppaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 08:00

Inderdaad de opties hierboven en met veel overgangen houdt je hem ook beter, kan natuurlijk ook een combi zijn.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 09:29

RT P -> GVL

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 13:14

Balkjes neerleggen kan inderdaad een leuke afwisseling zijn, maar ik denk dat het belangrijkste is dat je je paard goed aan het werk houdt.

Door goed te longeren gaat je paard steeds beter en sneller reageren op je hulpen en door hem veel overgangen te maken krijg je hem ook nog eens sterker.
Zelf vond ik longeren ook saai, maar dat is ook niet zo gek omdat ik toen alleen stap-draf-galop deed. Nu doe ik veel overgangen, veel schijnovergangen, veel overgangen van een rustige stap/draf naar middendraf/stap en weer terug naar verzameld e.d. en daarnaast ook overgangen van stap-galop en halt-draf.

De kunst is inderdaad om voor jezelf en het paard het longeren interessant te houden. Sinds ik veel meer overgangen maak, veel meer bezig ben met zijn manier van lopen, maar ook met mijn lichaamstaal gaat het stukken beter.

Je kan ook (onder begeleiding) proberen aan het werk te gaan met de dubbele longe. Het voordeel is dat je makkelijk van hand kan veranderen en dat je ook kan oefenen met lange lijnen werk. Het voordeel van het lange lijnen werk is dat je dus niet alleen op de voltes hoeft te werken, maar je paard dus ook meer stukjes recht uit kan geven ter afwisseling.