[AR] [LO] drachtige merrie longeren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

[LO] drachtige merrie longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-03 22:27

Polly begint nu echt vreselijk dik te worden, het mennen laten we al een tijdje zitten en ik longeer haar een paar keer in de week.
Ze is zo rond dat het er eigenlijk niet uitziet met die singel, maar goed.

Is het nu het verstandigste om haar bijgezet of juist gewoon 'vrij' te longeren (hier beter bekend als rondslingeren). Opt dit moment wordt er voornamelijk gewandeld met haar en ze staat de hele dag buiten.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 00:18

wanneer is ze uitgeteld?
vaak geven ze zelf wel aan of ze nog willen werken, draven enz enz.
teminste loes wel, hoe dichter bij de bevalling was hoe rustige en moeilijker ik haar nog in draf kreeg.
ik zelf zal haar door laten lopen hoe beter de contitie hoe beter en gemakkelijker de bevalling.
en als je paar keer heb gezegt van draf enzo en doet het niet ook dan niet dwingen.
dat is mijn idee en zo ging ik ook met loes om.
en is altijd goed bevallen.

naomi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 16:34

als je paardje het zelf aangeeft dat ze zich goedvoelt moet je haar zeker gewoon rondslingeren gewoon een beetje draven en stappen anders gaan ze zich vervelen namelijk als ze het niet meer aankan zal ze het ook niet meer doen vaak lopen merries door tot ze moeten bevallen want dat is hun natuur altijd moeten ze kunnen vkuchten dus niet te vroeg stilzetten als de conditie slecht is kan ze ook moeilijk het veulen ter wereld brengen