Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Olympia schreef:je topic staat er pas net, niet iedereen heeft meteen tijd om te reageren
Anyway, als je je paard longeert vraag je dan wel goed stelling als hij aan moet galopperen?
Ineke2 schreef:Leg eens een balkje neer en op het moment dat hij daar over heen moet laat je hem aangaloperen. Springt hij goed aan direct de hemel inprijzen (niet met braaaaf, want dan denkt hij vast o ik mag terug draven)
Lara_Silver schreef:Mijn pony doet het ook nog wel eens. Dan vraag ik hem even terug naar een langzame draf, laat hem verruimen, vraag weer terug en vraag dán om aan te galloperen en dan zit hij altijd goed. Je moet het achterbeen activeren zodat hij met genoeg kracht goed kan springen.
ik denk dat ik een vreemd paard heb,maar ben blij dat hij weer normaal doet nikilover schreef:Lara_Silver schreef:Mijn pony doet het ook nog wel eens. Dan vraag ik hem even terug naar een langzame draf, laat hem verruimen, vraag weer terug en vraag dán om aan te galloperen en dan zit hij altijd goed. Je moet het achterbeen activeren zodat hij met genoeg kracht goed kan springen.
je begrijpt het denk ik niet..hij springt goed aan,maar springt dan ineens over.
over die balk..mijn paard vind het niet leuk en word er boos om. Zou het wel goed zijn om hem tot iets te dwingen wat hij totaal niet leuk vind?? gisteren ging het trouwens weer goed,misschien lag het aan de bak,die lag onder water,en gisteravond was ie weer droog en deed hij het nietik denk dat ik een vreemd paard heb,maar ben blij dat hij weer normaal doet
Qwek schreef:Hoe is het probleem dan opgelost?
Vaak helpt het om de volte groter te maken. Het binnenachterbeen is niet sterk genoeg om op een kleinere volte onder te brengen.
nee hoor heb vorige week weer een paar keer gelongeerd en hij doet het gewoon weer super,het valt me op dat hij het doet als de bak verzopen is....