[AR] Lamoen te lang, iemand ervaring?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lennek

Lamoen te lang, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 19:48

Ik zit er al een tijdje mee, en als ik wel eens een topic plaats krijg ik het ook altijd te horen.
Bij mij dus de vraag moet de lamoen worden aangepast of zou het zo ook kunnen blijfen.

Mijn broer zou eventueel twee stukken uit de lamoen kunnen halen en weer aan elkaar lassen, maar nou schijnt dat het spuiten waarschijnlijk heel duur is. Nou wil ik misschien wat lessen volgen en lijkt het me in de toekomst leuk om eventueel wat wedstrijdjes te rijden.

Nu is mijn vraag: Vinden julie dat de lamoen ingekort moet worden en waarom? En hebben julie er eventueel ervaring mee, en hoe hebben julie dit laten doen.

Ik heb hier een foto, het is een onduidelijke foto ik heb als het goed is nog betere foto's maar dan moet ik nog even goed zoeken.

Afbeelding

Napie

Re: Lamoen te lang, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:19

Ik vind hem inderdaad een end weg staan van je en dat is best jammer. Je kan er met de zweep amper bij en je leidselhulpen komen ook laat door. De zweng zit al een eindje van je kar af (niet onder de kar) waardoor je sowieso al heb dat hij ver naar voren staat. Ik begrijp dat je het lamoen niet verder in kan schuiven? Kan je niet een stuk van het zwarte deel zeg maar af slijpen? Ik zou de lichtogen trouwens ietsjes lager doen.
Pony kan zeker nog een halve meter naar achteren

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:27

Hij kan inderdaad een stuk dichter op de wagen staan.

Zo te zien kan het lamoen niet verder ingeschoven worden, er moet dus een stuk uit het achterste gedeelte. Als je er iets tussenuit haalt en het weer aan elkaar last, heb je wel een zwakkere plek in je lamoen. Dit hoeft niet altijd een probleem te zijn, maar toch ;).

Zoals Napie al zegt: een stuk aan de voorkant van het zwarte gedeelte er af laten halen. Je kan dan 2 nieuwe gaten boren, en daarop twee moeren lassen zodat je daar de "vastzet"bouten weer in kan draaien.
Dat lijkt me en makkelijker oplossing dan een stuk er tussenuit halen.

Tinks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:51

De lamoen lijkt mij inderdaad wat aan de lange kant en de lichtogen weer aan de hoge kant. Maar even een antwoord waar je weinig aan hebt... Als ik jou was zou ik even wachten tot je daadwerkelijk les hebt. De persoon die lesgeeft kan je dan precies helpen bij het juist afstellen van je lamoen. Zodat je hem ook weer niet te kort maakt of 2 keer moet slijpen omdat hij nog te lang blijkt te zijn.

Succes ermee!

Ziet er verder trouwens leuk uit hoor.

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 01:33

Ik zou, zoals Divine al aangaf, de zwarte buis inkorten en er nieuwe moeren op lassen. Dat is het meest eenvoudige en ook het properste mbt beschadiging van je lak. Ik zou dat retoucheren met gewone verf van dezelfde kleur en het lamoen niet helemaal opnieuw laten lakken...

Je kar is wel vrij groot/zwaar om wedstrijdjes mee te gaan rijden. Het kan uiteraard wel, maar voor het echte werk, denk ik dat je iets anders nodig hebt.

Lennek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 17:48

Dank julie voor de tips. :)

Ik wilde het idd dan ook nog aan me lesgever vragen, maar ik was benieuwt naar julie mening. Het is idd een handig idee om er geen stuk tussen uit te halen maar dan vanaf het begin. Ik zal het eens aan mijn broer vragen of hij dan eventueel dat zou kunnen doen. :)

Ik zal de volgende keer de lichtogen ook lager doen. :)

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:52

Ik weet van een Bokker die ook dit probleem had. Zij had een wagentje voor haar (mini?)shet gekocht en daarvan vond ze ook dat het lamoen te lang was.
Je kunt haar een vraag stellen, ze heeft het ook vermeld in haar laatste fototopic. Ik begreep ook dat ze het zo heeft laten doen dat het lamoen nog uitschuifbaar is..Ik weet er niet het fijne van, dus ik zou zeggen, neem een kijkje. Dit is de link naar haar profiel.
http://www.bokt.nl/forums/memberlist.ph ... le&u=41738

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 23:31

Lamoen van mij bestaat uit 2 losse delen. TS heeft een vast lamoen dus zij kan er niet zomaar een deel afzagen ;)

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 15:10

Ah ok :o
Ben niet zo'n wagenexpert. Daar ging mn vader over :P (en ik was iets van 8 ofzo..)