LB @ trailerladen: online en liberty

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alicia2u

LB @ trailerladen: online en liberty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 10:28

Sinds twee dagen hebben we een trailer om de paarden in te laden. De trailer was niet meer geschikt om echt paarden in te vervoeren, maar we hebben er stenen onder gelegd en nu kunnen we dus wel oefenen met laden.

LB is een 6-jarige ruin, we doen sinds twee jaar aan Parelli en werken nu aan concepten in level 3. De laatste keer dat hij op de trailer stond was november 2008 (toen duurde het 3 uur, gelukkig hoefden we nergens heen) en de keer daarvoor was december 2007. Gisteren heb ik hem ook even een paar keer geladen en vandaag dus weer.
Het ging zo goed dat ik mijn telefoon even in een boom heb geparkeerd en ons heb opgenomen. Hier het resultaat:

http://www.youtube.com/watch?v=C7W63irnlB8

http://www.youtube.com/watch?v=hmhVDmxflA0

Lb is een LbEx-LbIn horsenality, vandaar dat er een beetje voer in de trailer staat. Ik lok hem niet met voer; er staat een emmer achterin de trailer waar ik soms wat in doe (zoals vandaag). Zo blijft hij gemotiveerd. Hij vind trailerladen namelijk niet eng, maar gewoon niet leuk en daarom wil hij soms niet.

Auky

Re: LB @ trailerladen: online en liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:48

Ziet er goed uit! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:52

zozo ziet er goed uit zeg ! kun je een beetje uit leggen hoe je dit aangeleerd heb ?

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:54

wat een knapperd is LB toch ook :D
top werk !!

mag je die bolle van mij ook wel leren, haha!

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:02

Haha, kom jou ook overal tegen! Zag de naam LB voorbij komen bij de actieve topics en dacht dat dat alleen die van jou kon zijn :D. De filmpjes zien er super uit! Wat leuk om jou zo met Bietje aan het werk te zien, hij doet het echt goed (kun je dat niet met het paard van M. oefenen?). Kom snel eens een keer live kijken...

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 21:14

Lol, ja hoor, ik kom al jullie paarden trailerladen, als jullie het niet erg vinden dat het misschien wel 2 dagen duurt :P

Bij Bietje duurde het de laatste keer ook 3 uur, gisteren duurde het een half uur en vandaag ging hij er dus zo op. Bij hem was de sleutel om het leuk te maken (Eten!). Vanmiddag wou er echter ook een paard niet laden en dat was angst, de eigenaar probeerde met eten te lokken, maar dat heeft dan totaal geen zin. Heb toen even wat andere dingen gedaan (vooral niet laden), en daarna ging ze er al vrij snel op (maar niet helemaal hoe ik het zou willen, ik had alleen geen tijd meer. Ik had liever nog wat meer tijd genomen).

Dus de tip die ik iedereen mee wil geven: neem er de tijd voor, elke keer! En let erop wat het paard nodig heeft om erop te gaan: motivatie of vertrouwen.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:16

Ziet er goed uit, je kan zien dat hij erg gemotiveerd is! :j

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:21

ziet er goed uit !! Ik heb ook een LB-i en op zich loopt hij ook zo de trailer in, erg confident. Maar ik kan er ook eens een beetje voer in leggen, als verrassing...goede tip !

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 12:27

Leuk :D
Goed zo Janneke!

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 12:30

Filmpjes zien er super uit! Dit zouden meer mensen moeten doen.
Respect!