[AR] Wat is een goede comfortable sulky voor een minipaardje?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sharani

Wat is een goede comfortable sulky voor een minipaardje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 10:20

Omdat ik op zoek ben naar een fijn trainingskarretje voor mijn AMHA paardje, wil ik graag jullie tips.

Ik heb nu een shetlandsulky, maar die bevalt me niet. Hij is wat te groot voot mijn paardje en ik krijg last van mijn rug op die kar. Wat ik zoek is een makkelijk karretje, niet te zwaar, goede kwaliteit, en vooral met goede vering. Mijn paardje is 86 cm, en vergeleken een shet, tenger gebouwd.

Heeft iemand ervaring met de sulky's van HCA Klarenbeek? Of weet iemand nog andere leveranciers.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 11:16

ik heb hele goeie ervaringen met de HCA-sulky's en rijd er inmiddels al zo'n jaar of 5 mee. ze zijn het geld echt waard; onverwoestbaar! en ze zitten heerlijk, al zou je dat niet zeggen als je ze ziet. ze zijn ook super geveerd, stevig en stabiel. je kunt er gerust mee gaan boscrossen.

je kunt daar in overleg trouwens ook proefrijden.

er zijn hier nog meer mensen met deze sulky's. o.a. sappos, vickelientje en nathalie2302

Afbeelding

shennie

Re: Wat is een goede comfortable sulky voor een minipaardje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 11:21

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 13:26

@xelienx: Ze zien er ook heel degelijk uit. Hebben ze ook vering op de wielen of alleen op zitting?

@shennie: De trainingskarretjes die op de site van stal Hazelberg staan zijn niet helemaal wat ik zoek. De ene is van het zelfde merk als de zwarte shetland sulky en de andere is behoorlijk wat duurder (wel ook goede kwaliteit), dan de sulky van HCA Klarenbeek.
De pleasure drive cart staat wel op mijn verlanglijstje, maar die is te mooi en kwetsbaar om b.v. mee te gaan boscrossen. Die wil ik ooit nog wel eens als showwagentje.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 13:51

de wielen zijn onafhankelijk geveerd met schrokbrekers en er zit een veer onder het zitje

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 09:39

wij hebben inderdaad ook een HCA sulky en ik kan niet anders dan er vol lof over zijn.

Ik rijd voornamelijk in het bos. Hobbels, bobbels, rul zand, takken het is allemaal geen probleem...door de super vering "zeil" je gewoon door kuiltjes heen...

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 12:59

Ik heb besloten om voor een Sulky van HCA Klarenbeek te gaan. We gaan binnenkort heen om te kijken en proef te rijden. En als de sulky die hij had staan goed is, dan konden we die meteen meenemen. Dat scheelt ons dan weer een ritje!

Hij had het al over zijn fanclub op bokt, onder aanvoering van xelienx :D .