Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Remy schreef:Meis, als je er nog zo weinig van afweet, niet aan beginnen
Voor je aan zoiets begint, zorg dan dat je begeleiding krijgt van een zeer ervaren paardenmens. Een join up is geen spelletje maar bloedserieus.

olivie schreef:en omdat mensen op bokt dit ook allemaal doen
Remy schreef:Waarom wil je een join up doen? Is je pony zo dominant naar jou toe dat hij eens even flink op zijn plaats gewezen moet worden? Of bedoel je eigenlijk dat je gewoon lekker aan de slag wilt met je pony en een goede vertrouwensband opbouwen?
Misschien wat hebben aan het boek van Inge Teblick, "Grondwerk met paarden". Om een goede band met je pony op te bouwen hoef je nl normaal gesproken helemaal geen join up te doen. Dat zou zijn als een braaf kind zonder aanleiding een pak rammel geven omdat je denkt dat je daardoor een goede band zou krijgen.olivie schreef:en omdat mensen op bokt dit ook allemaal doen
Ik denk dat de meeste mensen op bokt nog nooit een join up hebben gedaan of er zelfs maar over peinzen om het te gaan doen, mijzelf incluis.
olivie schreef:Heee
Ik ga beginnen met NH, maar ik wil eerst een join-up doen om het vertrouwen van mijn paard.
Maar hoe doe je dat precies?? Ik heb al veel sites bekeken en op youtube naar filmpjes gekeken, maar k kan er niet veel over vinden.
kunnen jullie me misschien helpen??
Judje schreef:Hier staat heel erg veel informatie, mocht je na het lezen hiervan nog een gerichte vraag hebben dan kun je daarover een nieuw topic openen ik sluit deze.Verplaatst van GVL naar NH.
Op NH staat ook een heel mooi topic waarin je héél veel informatie kan vinden: [NH] [NH] Join up, weet waar je mee bezig bent!