Dat het de vorrige keer misging kwam door de eigenwijze fout van mijn moeder, een persoon die wel op menles zit toen ook al enige tijd zat en al bijna haar koetsiersbewijs heeft, en dus niet door mij of de pony.
Misgaan kan het altijd. Met alle respect, maar iemand die toevallig op menles zit en 'bijna haar KB heeft' kan je niet echt een ervaren menner noemen. Daarbij is ervaren menner wat anders dan iemand die pony's kan beleren voor de wagen. Daar zit een groot verschil in, als je paard kan rijden, kun je nog niet zomaar een onbeleerde, jonge pony gaan inrijden.Waardoor ik dus liever een leek op de kar heb zitten die luistert naar wat ik zeg als dat ik een ervaren menner (in mijn geval dus mn moeder) erop zit die denkt het beter te weten waardoor het dus fout gaat.
Toen ik uitgelachen (het was echt zeer hilarisch toen pony eindelijk stil stond) was hebben we dan ook alsnog een rondje gedaan die wel goed ging.
Tsja, het zal best 'hilarisch' zijn geweest, maar als er wat mis gaat is het níet meer zo grappig. Ik snap niet dat als er dit soort dingen misgaan tijdens het beleren, dat jij dat nou zo grappig vind, in plaats van er van te leren en je ogen te openenPony kent teugel en stemhulpen zeer goed daar hij ook onder het zadel loopt en ik bij al mijn paarden alles op stem doe.
Dat is heel fijn, dat is niet bijzonder, sterker nog, dat is een múst qua voorbereiding voor je een pony voor de wagen zet. Dat wil nog niet zeggen dat het meteen veilig is om, zonder een beleerder, de pony te gaan beleren, en dat is zeker geen garantie dat het altijd goed en veilig zal aflopenIk heb tevens ook een ander paard (mijn fries) die voor de wagen kan dus helemaal leek ben ik niet, ik ben alleen geen profecioneel menner maar ik kan wel veilig met paard recreatief mennen. Dit is tevens ook niet de eerste pony die ik voor de wagen zet dus ik weet waar ik mee bezig ben.
Op dit punt spreek je jezelf inderdaad tegen, gezien je eerdere posts. Ben je nu een ervaren menner of niet? Als jij verder weinig tot geen ervaring hebt met het beleren van pony's voor de wagen, kan het inderdaad zijn dat die andere pony toevallig wel goed ding. Is wederom geen garantie dat het nu ook weer goed zal gaan. Nogmaals; haal er een ervaren iemand bij!De andere ponys deden het ook super en nooit problemen mee gehad voor de wagen. Mijn fries die ik dan weer profecioneel heb laten beleren is daarintegen weer veel lastiger en moeilijker voor de wagen ook bij profecioneel menners die tevens ook niks commentaar hadden op de manier waarop ik zelf ponys voor de wagen zet omdat het gewoon allemaal goed gaat het duurt alleen wat langer.
Jou Fries is dus toevallig wel professioneel beleerd, maar is toevallig wel lastiger en moeilijker. Dat komt écht niet omdat die toevallig wel met de nodige kennis is beleerd, en deze shet niet. Dat je die conclusie trekt, vind ik erg kortzichtig.Ik had gehoopt dat ik mezelf niet zou hoeven ''verdedigen'' in dit topic maar helaas.. Ik weet wat ik doe en ik doe het goed dus ik ga er vrolijk mee door!

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is.
Verdedigen? Als jij denkt aan je eigen veiligheid, die van je pony én van het meisje op de bok en andere mensen, zou je dit niet moeten zien als verdedigen. Alsof ik/wij massaal in de aanval gaan?? Als jij vind dat je het prima doet en er vrolijk mee door wilt gaan, tsja.... dat is inderdaad helemaal jou keuze. Je krijgt hier goedbedoeld advies, als je verstandig was dan zou je er wat mee doen ipv. alleen maar in de verdediging schieten.