"don't you hate it when horses try to load!"

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dekoezegtboe

"don't you hate it when horses try to load!"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 15:22

Sinds gisteren staat er voor een maandje (langer mag helaas niet van de boer) een trailer op het erf!
Omdat er drie uitjes met de trailer voor snow en mij op het programma staan de komende maanden leek het mij een goed idee om te oefenen.

Dus vanochtend eerst even wat savvyclub filmpjes gekeken over trailer laden.
Op een van die filmpjes gaat het paard de trailer in terwijl hij nog niet mocht en dan zegt Linda "Don't you hate it when horses try to load!" ik moest daar best om lachen...
Na een aantal filmpjes gezien te hebben heb ik voor mezelf een plan bedacht en ben naar de paardjes gegaan.

Snowdon lag lekker te slapen in het zonnetje, dus eerst even rustig alle poep uit de paddock geschept, spullen gepakt, trailer uitgeruimd, zijltje omhoog gedaan, spullen in de bak klaar gelegd.... toen lag snow nog steeds te liggen, lekker om zich heen aan het kijken }:0 nu toch maar gevraagd of hij op wilde staan, nou dat wilde hij gelukkig wel.

In de bak begonnen aan een proper preperation. dus kijken hoe het is met de send vandaag, de allow en de bring back.
Dat ging super! zijn send was vlot en actief en hij liep lekker door!

Daarna twee tonnen neer gezet om hem tussendoor te squeezen... :7 dacht snow... hij vond het maar saai, tussen de tonnen door yoyo-en was eerst nog wel even spannend maar na twee keer ook geen probleem meer -:)

De laatste keer dat ik met snowdon trailer laden geoefend had was vorige zomer, hij liep er toen, als ik voorop liep gewoon in, alleen het laden terwijl ik buiten bleef hebben we nog niet gedaan.

Zelf bij de trailer gaan staan, snow achteruit yoyo-en send en hoep daar liep hij zo helemaal de trailer in amen!
Dus nog een paar keer herhaalt, ook terwijl ik op het wiel zat, en iedere keer liep hij er zo in :Y)

Toen dit echt heel goed ging heb ik het tussen schot terug gezet, het was namelijk een 2 paardstrailer.
Dus weer send, allow... iiiieeeeeeeeetttttt snow op de rem... daar ga ik echt niet tussen! nouja kijk dan maar even en dan nog een keer....
send, allow,... dit keer t/m zone 3 er in! goed zo snow!! even relaxen!
nog een keer send, allow en ja hoor er helemaal in!
Geen geschikte manier om hem echt te gaan vervoeren want hij had geen bewegingsruimte, maar wel super dat hij dat voor mij deed lalala

Daarna zijn we even gaan relaxen en heb ik snow even laten grazen op de oprijlaan.
Daarna terug gelopen naar de paddock, snow aan de 22ft terwijl ik het hekje open aan het maken was hoorde ik wat gestommel achter me... en hoppa was snow de trailer in gelopen :=

"don't you hate it when horses try to load!" _/-\o_

Puchje

Re: "don't you hate it when horses try to load!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 15:27

Whahahaha!!!
"BAAHAAS! JOEHOE!! Kijk es wat ik kan!!!? :D "

Geweldig Dinka! :D

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 15:31

hahahahahaha! Wat een paard! haha! :D

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 15:34

hahahahahahha!!!!
Ik vind het stukje dat hij weer uit zichzelf de trailer in liep wel HEEEL grappig!!! Wat een geweldig paard!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 16:00

_O-

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 16:02

Echt geweldig _O-
Wat een paard :+:

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 17:22

Whaaa geweldig Dinka :D
Wat een superpaard heb je :D

Zo zouden veel baasjes dromen dat hun paard de trailer op ging :D

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 02:02

Hihi! Briljant gewoon!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 16:45

Fantastisch :D !

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 09:47

Hahahahaha, gewéldig :')

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 09:51

lache!! wat geeft je hem te eten :D

Annettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 21:56

Whaha. :')

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 15:11

Haha, ik had gisteren hetzelfde. Wij hebben sinds 3 dagen ook een trailer staan waar we vrij in kunnen laden. Ik had Lb geladen @ liberty en weer z'n voer in de trailer staan. Nu staat de trailer achter de heg met daarachter een zandpad. Gisteren kwam er een hele groep hardlopers langs en die maakten nogal kabaal, daar schrok Lb even van, dus hij de trailer uit, rent RB een rondje door de boomgaard (staart erop, snorken etc.) en hoppla! Zo de trailer weer in. Geweldig gewoon :D

Het is dus een goed teken dat ze er zelf in gaan, dat betekend dat ze zich er veilig voelen :)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 15:13

Super, wat is Snow toch een heerlijk paard.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 15:15

leuk is dat, syl vind het niet erg om de trailer op te gaan, maar ze vind het niet super leuk. laatst was ik haar aan het afzadelen voor de trailer, blijft altijd netjes staan, en toen ik het zadel in de auto aan het leggen was sloop ze stiekem de trailer in, en die blik: kijk baasje, ik sta er al op, zullen we gaan :P