freestyle door een persoon of meerdere

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Penny61

freestyle door een persoon of meerdere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 20:49

Wat is jullie mening?

Wij zijn begonnen met freesylen met onze bijna jaarling. Nu zegt de ene dat het het beste is om dat door een persoon te doen, omdat dat het meeste effect zou hebben en het duidelijkste is voor ons paardje. Ze zeggen dat wat hij van een iemand leert ook voor een ander doet. Eens geleerd is gedaan zogezegd.

Anderen zeggen weer dat je het best met z'n tween of drieen kunt doen (natuurlijk niet tegelijk maar de ene dag de een en de andere keer de ander)

Wat is jullie mening en advies.

Judje

Re: freestyle door een persoon of meerdere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:45

Verplaatst van OPG naar NH.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:46

Volgens mij maakt het niet uit, zolang je maar dezelfde commando's geeft en even duidelijk bent als de andere.

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:58

Kan allemaal, maar het ligt aan je doel. Als je een band met het paard wil opbouwen dan is het natuurlijk handiger het zelf te doen.
Verder kan je het paard wel commando's etc. leren, maar als de 2de persoon er minder goed geoefend in is dan jij, dan gaat dat natuurlijk wat moeizamer.

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 13:01

Met meerdere..

Uiteraard ligt het er ook aan hoe je paard is, mijn vorige pony wou nooit door een ander, die viel ze aan, als ik erbij was konden ze wel samen freestylen, alleen niet.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 13:09

Voor een jong paard zou ik het alleen doen.
Als de basis erin zit, kunnen wel meerdere mensen het doen, als de commando's maar hetzelfde zijn...
Maar ik denk dat het uiteindelijk het duidelijkst is, als een iemand het alleen doet!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 19:25

Persoonlijk zou ik ervoor gaan om zeker de basis alleen te doen. Ook al denk je de commando's hetzelfde te geven als iemand anders, vaak is dit toch niet zo. Dit kan erg verwarrend over komen op je pony.

Leen24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 10:23

Zou het met meerdere doen, maar wel goed de commando's afspreken (zowel taal als gebaren/bewegingen)

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 18:17

Marchador schreef:
Persoonlijk zou ik ervoor gaan om zeker de basis alleen te doen. Ook al denk je de commando's hetzelfde te geven als iemand anders, vaak is dit toch niet zo. Dit kan erg verwarrend over komen op je pony.

idd mee eens. en zoals al gezegd is, het ligt ook aan de pony. mijn eigen pony laat zich niet eens uit de wei halen door een anders ;)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 15:02

Wat bedoel je precies met freestylen?
Je paardje is nog een peuter. Meer dan gewoon aan de hand lopen, opgangsregels aanleren, aan laten raken en voeten laten verzorgen is voor hem nog niet nodig. Zo veel mogelijk spelen met andere paarden in de wei wel.