Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
cissy schreef:Het kan verkeerd zijn aangeleerd (men denkt soms dat je alles aan de linkerkant van het paard moet doen, hoofdstel omdoen, zadel omdoen, opstijgen etc en doet dat dan uit gewoonte alleen links) maar kan ook zijn dat zij zelf het niet prettig vindt om rechts benadert te worden. Kan ze met rechts wel goed zien?
Links is waarschijnlijk haar dominante kant en ze wil jouw liever in dat gezichtsveld zien dan aan haar ´zwakkere´kant. Als je haar poetst en met haar omgaat heeft ze dan niet ook de neiging om je niet te accepteren aan haar rechterkant?
liannepalle1 schreef:dat heeft mijn paard ook lang gehad.
maar ik deed dan net als hij om wou draaien een tik met de zweep geven of zo'n zweepslag in de lucht. dan liep hij wel door. nu wil hij het af en toe nog doen. maar ik weet nu wanneer hij het wil doen en ik ben hem dan voor. zo zou jij het misschien ook kunnen proberen

take_one schreef:liannepalle1 schreef:dat heeft mijn paard ook lang gehad.
maar ik deed dan net als hij om wou draaien een tik met de zweep geven of zo'n zweepslag in de lucht. dan liep hij wel door. nu wil hij het af en toe nog doen. maar ik weet nu wanneer hij het wil doen en ik ben hem dan voor. zo zou jij het misschien ook kunnen proberen
Idd.. deed die van mij dus ook..
Gewoon een flinke mep met de zweep dat vergeet ie niet meer hoor dat ie ook rechtsom moet..
Die van mij wou er telkens onderuit totdat ik m eens een flinke mep gegeven heb.. nooit meer streken gehad.
Ben best geduldig maar na 15 keer ben ik het ook echt wel zat
take_one schreef:Heeft die van mij ook.. moeten ze toch een keer overheen komen.
Hoe oud is je paard?