[AR] Shet voor de slee?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LiesLotjee

Shet voor de slee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 09:15

Hallo

Mijn vriendin wil een keer haar vz shet voor de slee zetten, niet echt mennen met kar enz,
maar meer voor de lol. Zou dat ook gwn kunnen op het gras? of echt alleen met sneeuw?

p.s sorry als het verkeert staat.

ZusJacobs

Re: Shet voor de slee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 09:18

Als de shet er ervaring mee heeft (het trekken dan) zou het wel kunnen lijkt me. Maar of ik het op gras zou doen, mol je het dan niet? :+ zou best zonde zijn.

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 09:24

Ik denk dat het gras ook wel wat te stroef is. Sneeuw is natuurlijk glad dus dat glijdt wel.

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 09:34

Waarom niet met een karretje? :)

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 11:50

indd een slee op gras glijd niet..
als je graag pony ergens voor wil laten lopen , beleer hem dan of laat hem beleren en koop een karetje.

Rakkergek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 14:57

Hoi,
Misschien is een slee beter voor echt sneeuw en een karretje voor in het gras. Maar het is het proberen waard, het is wel een leuk idee!!
Vel succes!!

Groetjes Rakkergek

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 18:57

Ik vind dat 't wel kan, een vriendin van mij heeft haar shet beleerd voor de kar, maar die shet sleept nu ook de bak soms. Dus waarom niet voor de slee ;)
Mits er genoeg sneeuw ligt natuurlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 19:00

ik heb het gedaan met een shet en dat kan echt alleen met sneeuw omdat jij te zwaar bent om door het stroeve gras te komen met de slee
dan nog is het verstandig om er dan een tuigje op te leggen en een zweng te maken aan de slee voor de strengen anders lukt het niet!!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:07

Vind de eigenaar van de vz shet dat wel goed?
Ik heb het een keer met de ijslander van mijn Opa gedaan (zonder te vragen :o ) en die was er helemaal niet blij mee. Kwam opeens naar buiten vliegen waar ik in hemelsnaam mee bezig was, gevaarlijk, als paard schrok kon hij in de strengen verstrikt raken of ik kon een schop voor mijn hoofd krijgen, aangezien je zo laag achter de achterbenen zit enz enz.

Ik zou dat toch maar eens even goed bedenken voordat je zoiets zomaar gaat doen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 09:02

PP > AR

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 19:21

Waarom wel voor de slee en niet voor de kar? Dit vind ik een beetje vreemd, sorry.
Je hebt voor de slee óók een goed tuig nodig, en GEZOND verstand. En sleeën op gras, uhm tja ik hou wijselijk mijn mond.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 09:30

Jelleee schreef:
Waarom wel voor de slee en niet voor de kar? Dit vind ik een beetje vreemd, sorry.
Je hebt voor de slee óók een goed tuig nodig, en GEZOND verstand. En sleeën op gras, uhm tja ik hou wijselijk mijn mond.

1.Een slee is veeeel lager. Je zit met je gezicht vlak achter de hoeven.
2.Een kar heeft niet alleen strengen, maar ook bomen waartussen een paard loopt. Als het paard remt, remt de kar ook. Dat doet een slee niet, die schuift door als je niet op tijd met je voeten remt. Als je dan achter op de benen van de pony botst, dan krijg je dus te maken met het 1e "gevaar" , nl. dat ALS de pony uithaalt, je wel eens een schop tegen je gezicht zou kunnen krijgen.

Enneuh, welke tiener beschikt nu over 100% gezond verstand :D . Ik haalde vroeger ook allerlei dingen uit met mijn pony, waarvan ik achteraf denk: was dat wel zo verstandig? :o ;)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:14

Isabonny, ja dat weet ik zelf ook wel hoe een kar in elkaar zit, ik men zelf ook, mijn reactie hierboven was ook een beetje sarcastisch bedoelt, omdat ze willen gaan sleeën op gras en waarom dan niet met een kar. En ik vind dat je voor mennen toch echt gezond verstand moet hebben, tiener of niet.

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:17

Isabonny: Ik ben bijna 14 en weet ook wat ik wel en niet kan doen.. Ik zou het dus nooit doen, sleen op gras oid.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 22:05

Jelleee schreef:
Isabonny, ja dat weet ik zelf ook wel hoe een kar in elkaar zit, ik men zelf ook, mijn reactie hierboven was ook een beetje sarcastisch bedoelt, omdat ze willen gaan sleeën op gras en waarom dan niet met een kar. En ik vind dat je voor mennen toch echt gezond verstand moet hebben, tiener of niet.

oow, ja, de intonatie valt in geschreven tekst vaak weg he! Vandaar ook vaak die ellenlange discussies hier op Bokt. Ik denk: ik leg het je even uit :D ;) .

@ Levitrol: gelukkig zijn er dan ook nog verstandige tieners *\o/* . Maar ik heb vroeger ook behoorlijk wat blunders gemaakt met mijn pony's :o . Tis geen schande hoor :D , maar tegenwoordig met het internet, kun je proberen de jongeren hier en daar wat "veiligheidstips" te geven.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 13:51

Ik zou het wel op gras doen. Maja, ik hoop dat je vriendin door heeft, dat dit levensgevaarlijk is.