Het begon met een bak die niet gangbaar meer was voor een aantal weken waardoor we op het erf moesten stappen en af en toe mochten we in de bak bij de buren even longeren. In die aantal weken is de bak onder handen genomen en het moment was daar pebbels kon weer eens ouderwets los in de bak. Ze genoot hiervan
Smurffie zou haar die middag weer lekker binnen halen want die bleef nog wat langer.
Eenmaal thuis gedouched en wel kreeg ik een telefoontje dat pebbels kreupel was.
Dus in de avond weer terug en na 3 dagen was het weer over. Maar al snel was ze weer kreupel en zo zijn we de hele winter zoet geweest (met tussen pauzes).
Een week of 3 terug ging ik pebbels eindelijk weer een keertje longeren en zag dat ze weer niet zuiver liep. Stijfheid dachten we toen aan omdat ze door haar rechterheup zakte(heel lichtjes). Dus nog even door gelongeerd en de volgende dag was het nog niet over. En had ze een dikke kogel erbij afspuiten en nadenken hebben we toen gedaan. De hoefsmid zou die middag ook komen bij andere paardjes en heb hem even gebeld of hij ook bij pebbels wilde kijken. Wie weet een verkeerde stand ?
Het bleek een hoefzweer te zijn en deze hebben we netjes behandeld.
Nu zijn wij vanaf maandag bezig om pebbels weer op te pakken en haar conditie is natuurlijk 0,0.
Ze is wel aardig dik geworden in alle maanden
of misschien even sprongetje. Ik weet het niet, zie ik zo wel.