.Gister kwam ik in de bossen en het ging zo;
Ik kwam wat mensen tegen. Twee daarvan hadden 3 honden bij. Ze riepen ze terug en 2 daarvan hielden ze ook vast. Toen kwam ik ze even later (kwartier-halfuur). Wéer riepen ze hun honden netjes terug. Op éen na, die was ik al half gepaseerd. En ik denk dat ze dachten; als we hem nou terugroepen, dan kan het paard schrikken omdat ze er al half voorbij is. Maargoed dat weet ik natuurlijk niet zeker. Toen spraken ze mij aan. En ik stopte dus. Mijn paard ging aan hun hond snuffelen, vonden ze trouwens niet erg zo leerde hun hond ook weer paarden te kennen zeg maar. Toen zeiden ze dus dat ze het knap vonden omdat ik zo bitloos kon rijden. Want je had natuurlijk veel minder / helemaal niks over je paard te zeggen, en dat had je met bit wel. Toen zei die ene vrouw dus tegen de andere van, kom laten we maar weer is doorlopen. Ik kon het dus niet echt uitleggen hoe het met bitloos nou zit.
Maar wat vinden jullie; heb je bitloos minder/niks te vertellen over je paard, en met bit wel?
als je het bit als rem wilt gebruiken moet je het om zijn benen binden
)

in sommige gevallen heb je zelfs véél meer te zeggen zonder bit dan met (geval van mijn pony bijv.)