makkelijkste oefening VD jong paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XladyX

makkelijkste oefening VD jong paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 20:36

tja, ik zit eraan te denken om met mijn pony VD te gaan doen. niet om het 'stoere' maar meer ivm het verbeteren van onze relatie onderling. Hij is heel slim, en ontzettend leergierig. VD zou dan ook een leuke afwisseling voor hem zijn. maar nu zit ik te twijfelen welke truuc ik hem aan zal leren. het liefst iets makkelijks, heel simpel ivm met het feit dat hij nog jong is (3 jaar) en iets waarvan hij niet gauw verward of misbruik van zal maken. ik heb zelf al ervaring met het aanleren van VD- truucjes dus dat is het probleem niet ;)

ik zat zelf te denken aan compliment aanleren of 'op het blok staan' hoewel de tweede wat lastiger is ivm met het feit dat het niet een shetje is maar een klein paard. hoe denken jullie erover? en waar zouden jullie mee beginnen?

ZusJacobs

Re: makkelijkste oefening VD jong paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:39

En terug, halt, stap, draf of galop (wel erg moeilijk natuurlijk bij een groot paard) is dat misschien iets? Dat is toch het makkelijkst lijkt mij, verder voetje (aangenaam voor bij het hoeven krabben en voor de hoefsmid).

Groetjes

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 20:41

die oefeningen kent hij al ;)
zoals ik al zei is hij erg leergierig en slim. hij leert graag en af en toe moet ik hem dan ook even tegenhouden om te voorkomen dat we samen niet alle ZZ oefeningen kennen als hij 4 is, als je snapt wat ik bedoel ;)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:52

haha, lekker enthousiast dus! Spaanse pas misschien? Dingen aantikken en brengen, leren te verzamelen in stap en draf?
Groetjes.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 20:57

mm, aantikken en brengen klinkt ook wel leuk voor hem.. verder zijn we ohz al bezig met dingen als verzamelen en wegrijden dus dat laat ik even bij wat het is..

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:07

Ik begin altijd met paarden bij het targetten, voeten op een zweep commando optillen en hoofd laag. Daarna ga ik aan de gang met buigen, het compliment en het voetje uitbouwen naar een jambette.

Verdere leuke oefeningen zijn benen kruisen, nee schudden, flemen, kusje geven, wijken en komen met bijv voorhand, achterhand, staartaanzet etc. Er is genoeg leuks te bedenken!

SanneK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:24

Ik ben mijn paardje nu de spaanse pas aan het leren, dat vind hij echt super om te toen en hij had het ook heel erg snel door! Mn shetlander heb ik een tijdje terug geleerd om op het blok te gaan, en dat is weer zijn favo oefening :)
En deze oefeningen zijn wel aardig simpel en makkelijk te doen voor je paardje, succes er alvast mee ;)